Üzleti kihívás 

Az egészségügyet érintő globális kihívások (pandémia, orvoshiány, forráshiány, növekvő költségek stb.) miatt a szolgáltatók számára létfontosságú, hogy célszerű, jól kialakított és hatékony szervezeti struktúrával rendelkezzenek. Ez biztosítja az egyértelmű felelősségi köröket, a hatékony kommunikációt és az erőforrások optimális felhasználását, a gyors döntéshozatalt, a szükséges rugalmasságot, ami különösen fontos a dinamikusan változó egészségügyi környezetben. Mindez tehát végső soron hozzájárul a magas színvonalú betegellátáshoz. Emellett viszont elengedhetetlen az is, hogy a kórház szervezeti folyamatokban is gondolkodjon, ismerje és folyamatosan fejlessze a fő- és támogató folyamatait. A főfolyamatok közvetlenül befolyásolják a betegellátás minőségét és hatékonyságát, a támogató folyamatok pedig biztosítják a főfolyamatok zökkenőmentes működését. A szervezeti folyamatok átgondolt tervezése és folyamatos fejlesztése segíti az egészségügyi szolgáltatókat abban, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak a betegek igényeire, javítsák a szolgáltatások minőségét és növeljék az operatív hatékonyságot. A digitális megoldások tervezéséhez, bevezetéséhez szükség van a szervezeti folyamatok áttekintésére, célszerű átalakítására, hogy a technikai megoldások megfelelően tudjanak illeszkedni a működéshez. 

A szolgáltatás leírása, folyamata 

A megrendelt szolgáltatás egy workshop sorozat része, amely alapvetően épít a Folyamatoptimalizálás a digitalizáció szolgálatában I. és II. workshopok eredményeire. A workshop sorozat harmadik részének célja a korábbi workshop keretében kiválasztott kritikus folyamat modellezése és elemzése. A workshop keretében sor kerül a kiválasztott folyamat részletes feltérképezésére (AS-IS állapot) és a digitalizációs kapcsolódások, lehetőségek feltárására. A workshop lebonyolítása interaktív módon történik. Az ügyfél feladatai közé tartozik az adatok biztosítása és a kiválasztott folyamat további részleteinek megosztása. A tanácsadói feladat pedig a folyamatmodell kidolgozása a kiválasztott kritikus folyamathoz, valamint az előzetes gyökérokelemzés és digitalizációs lehetőségek azonosítása. A workshop eredményterméke a kiválasztott folyamat részletes modellezése (AS-IS folyamat), valamint az elsődleges digitalizációs lehetőségek feltárása alapján elkészített folyamatábra és elemzési jelentés. 

Célcsoport 

A szolgáltatás célcsoportja az egészségiparban tevékenykedő közszféra szervezetek, valamint kis-és középvállalkozások 

 

Adatlap 

  • Szolgáltatástípus: Workshop 
  • Jelenlét: személyes 
  • Helyszín: az ügyféllel történő egyeztetés szerint 
  • A szolgáltatás időtartama: 3 óra (1 alkalom) 
  • Résztvevők száma: 1-15 fő között 
  • Szolgáltatás értéke: 54 000 Ft/fő 
  • Kapcsolattartó adatai: Antal Zsuzsanna elérhetősége +36308685405, data-edih@emk.semmelweis.hu)