Üzletfejlesztési tanácsadás
személyre szabott tanácsadási szolgáltatás a következő fókuszpontokkal:
[1] fejlesztési terv javaslat szakértői konzultációja;
[2] az ügyfél vállalati igényeinek és jellemzőinek megfelelő üzletfejlesztés terv kontextusának megtárgyalása
[3] a vállalat digitalizációs fejlesztési céljainak támogatása a konzorciumi partnerek szolgáltatásaival
A szolgáltatás előzménye
Tanácsadói vállalati felmérő interjú a WP2 szolgáltatás keretében. Ennek során felmérésre kerülnek a vállalati üzleti, üzemi folyamatok, kiemelésre kerülnek digitalizációs fejlesztési célok, amelyeket már az ügyfél elhatározott, vagy a tanácsadók javasolnak.
Az egyéni tanácsadás célja az adott ügyfélnél (kis-, és középvállalati partnernél)
- Felmérni
- a cég struktúráját
- a cég működési mechanizmusát: az értékteremtő és a kiszolgáló folyamatokat
- a cég gazdasági állapotát, stratégiai céljait és lehetőségeit
- a cég működési területeinek erős és gyenge pontjai és a fejlesztési lehetőségeket
- a cég digitális fejlettségét
- meghatározni
- a digitalizációs fejlesztési területeket
- az adat alapú és mesterséges intelligencia alapú lehetséges fejlesztési célokat,
- előre vetíteni lehetséges technológiai megoldásokat
- az iparágra jellemző fejlesztési trendeket, azokhoz való kapcsolódás lehetséges módjait
Az egyéni tanácsadás az alábbi módszertannal történik:
- Tanácsadás módja: személyes ’on-line’ vagy helyszíni konzultáció
- Tanácsadáson résztvevők: ügyfél képviselői (tulajdonosa, vezetője, és/vagy középvezető munkatársai közül delegáltak), DATA EDIH gazdasági és technológiai, vállalatfejlesztési tanácsadók
A tanácsadók az egyedi felmérés alapján javaslatokat állítanak össze egy ’fejlesztési terv’ formájában, amelyben megjelölik a konzorciumi partnerek szolgáltatásai közül azokat, amelyek alkalmasak lehetnek az ügyfél támogatására a fejlesztési, digitalizációs céljainak eléréséhez, amelyek által nőhet a vállalkozás digitális érettsége.
A WP5 típusú személyre szabott tanácsadási szolgáltatásunk szorosan kapcsolódik e WP2 szolgáltatáshoz, ennek szerves folytatása személyre szabott konzultációkkal.
A WP5 típusú ’személyre szabott tanácsadási szolgáltatás’ [1] -[2] -[3]
A szolgáltatás egy három vagy több oldalú, személyre szabott (kizárólag az adott vállalatra szóló) konzultáció, vagy több konzultáció során valósul meg a WP2 keretében elkészült fejlesztési terv javaslatban megajánlott szolgáltatások megtárgyalásával.
- Az első konzultáció alkalmával a tanácsadó egyeztet az ügyféllel a kiajánlott konzorciumi szolgáltatásokról, felmérve, hogy az mennyiben nyerte el az ügyfél érdeklődését, mennyiben látja alkalmasnak a fejlesztési céljainak támogatására. Tisztázzák, hogy melyik szolgáltatást várhatóan mikor és milyen tartalommal szeretné az ügyfél igénybe venni. Egyeztetik, hogy a szakértői szolgáltatások részletesebb megismerése érdekében mikor is milyen formában kész az ügyfél egy újabb konzultáción részt venni, szükség és lehetőség szerint az érintett konzorciumi szolgáltató partnerek szakértőinek bevonásával.
- A további konzultációkba a tanácsadó meghívja a fejlesztési tervben ajánlott szolgáltatásokat kínáló konzorciumi partnerek képviselőit, akik lehetőségeiktől és szándékuktól függően részt vesznek a konzultációkban.
- A szakértői konzultációk során megtárgyalásra kerül az ügyféllel a feltárt, fejlesztendő üzleti területek, tevékenységek, azok adatalapú, digitalizációs eszközökkel, módszerekkel történő fejlesztési lehetősége. Bemutatásra kerülnek az ajánlott szolgáltatások, azok kapcsolódása az ügyfél vállalati digitalizációs fejlesztési céljaihoz.
- A fejlesztési célokkal kapcsolatban megtárgyalásra kerülnek a konzorciumi szolgáltatásokkal támogatható technológiai, gazdasági és jogi, valamint üzemszervezési természetű kérdések.
A WP5 személyre szabott tanácsadás célja, hogy az ügyfél olyan szolgáltatásokat kapjon a konzorciumi partnerektől, amelyek a lehető legtöbb területen megfelelő támogatást adnak a fejlesztései végrehajtásához.
- Az egyedi vállalati körülmények, fejlesztési célok és eszközök tisztázása eredményeként rögzítjük a végleges fejlesztési tervet,
- A továbbiakban az ügyfél és a konzorciumi partnerek egymás között állapodnak meg a szolgáltatások megrendeléséről és teljesítéséről (azok pontos szakmai tartalmáról, időtartamáról, határidőkről és elszámolási módozatokról).