Hungarian Data-EDIH – European Digital Innovation Hubs

ÁLTALÁNOS FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK (ÁFF)

Jelen Általános Felhasználási Feltételek (a továbbiakban: ÁFF) célja, hogy meghatározza a Data-EDIH Konzorciumnak (a továbbiakban: Konzorcium), valamint annak tagjai (Szolgáltató) által közösen, illetve egyenként nyújtott tevékenységi portfólió összetételét, azok igénybe vevőinek (a továbbiakban: Partner) (a továbbiakban együttesen: Felek) jogait és kötelezettségeit.

Jelen felhasználási feltételek a Szolgáltató által, több szerződés megkötése céljából egyoldalúan, a másik fél közreműködése nélkül előre kerülnek meghatározásra, melyet a Felek egyedileg nem tárgyalnak meg. Szolgáltató Magyarországon bejegyzett jogi személy, így tagállami joga Magyarország joga – így jelen szerződési feltételekre irányadónak a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) vonatkozó rendelkezéseit határozza meg. A Szolgáltató felhívja Partner figyelmét, hogy a jelen ÁFF elfogadásával egyidejűleg azt Partner magára nézve kötelezőnek ismeri el és a megrendelés teljesítése során a jelen ÁFF rendelkezéseit irányadónak kell tekinteni.

Szolgáltató felhívja Partner figyelmét, hogy a jelen felhasználási feltételek alapján igénybe vehető megrendelés elsődlegesen a magyar jogrendszer alapján lett kialakítva.

Partner felelőssége megvizsgálni, hogy számára a megrendelés saját személyi joga és támogatási keretei alapján is megfelelő-e a jelen ÁFF-ben részletezettek szerint.

Szolgáltató kijelenti, Partner pedig magára nézve kötelezően elismeri, hogy a Felek közötti kommunikációs csatorna elsődlegesen digitális (pl. ügyfélkapcsolati rendszeren keresztül és/vagy e-mail útján valósul meg). Amennyiben Data-EDIH portál működésképtelensége miatt nem lehetséges a Partner adatok rögzítése, abban az esetben a Data-EDIH portál újbóli rendeltetésszerű működése esetén a Szolgáltató utólagosan rögzíti a Partner adatokat, és eseményeket.

A Szolgáltató ezúton tájékoztatja a Partnert, hogy:

− az ÁFF alapján létrejövő egyedi szerződések, megállapodások, megrendelések a megrendelésen és teljesítési igazoláson meghatározott szereplők között elsősorban elektronikus úton kerülnek megkötésre;

− az ÁFF teljes terjedelmében a Konzorcium elektronikus ügyfélkapcsolati rendszerén, és/vagy a   Data-EDIH portálon, és/vagy a Szolgáltató által elektronikus úton történő megküldésével érhető el és tölthető le.

BEVEZETÉS

Ha a jelen ÁFF, az ügyfélkezelési rendszer használatával, az egyes szolgáltatások, regisztráció menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a Data-EDIH portálon megadott elérhetőségeken!

Impresszum:

A Data-EDIH Konzorcium nem önálló jogi személy, tagjai külön-külön és együtt látják el a Támogatási Szerződésükben vállalt feladataikat, nyújtják különböző szolgáltatásaikat annak érdekében, hogy Partnereik digitális képességei fejlődjenek a projekt megvalósítási időszaka alatt. A Data-EDIH-nél a leendő Partnerek igényeire szabott komplex szolgáltatások sokrétű portfóliójának megvalósítását tervezzük, amely kiterjed a digitális egészségiparra („one health”), a digitális kompetenciák fejlesztésére, a forrásbevonási tanácsadásra valamint a digitális átalakuláshoz kapcsolódó általános készségekre és megoldásokra. E szolgáltatások magukban foglalják:

  • „Beruházás előtti próba” (test before invest) mind technológiai, mind üzleti szempontból;
  • Finanszírozási lehetőségek (hazai és nemzetközi szinten);
  • Képzési tevékenységek mind technológiával (pl. digitális készségek, digitális transzformációs eszközök), mind üzletfejlesztéssel kapcsolatos kérdésekben;
  • Hálózatépítési tevékenység;
  • Információs szolgáltatások.

A projekt megvalósítási időszaka: 2022.10.01. – 2025.09.30.

Konzorcium tagjai, a Szolgáltatók adatai

  1. Neumann Nonprofit Közhasznú Kft. (NEUMANN), Konzorciumvezető

székhely: 1016 Budapest, Naphegy tér 8.

képviseli: Szentgyörgyi Balázs ügyvezető

  1. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME)

székhely: 1111 Budapest, Műegyetem rakpart 3.

képviseli: Dr. Czigány Tibor, rektor és Verseghi-Nagy Miklós, kancellár

  1. Debreceni Egyetem (UNIDEB), mint Tag

székhely: 4032 Debrecen, Egyetem tér 1.

képviseli: Prof. Dr. Szilvássy Zoltán rektor és Prof. Dr. Bács Zoltán kancellár

  1. ELTE-Soft Kutatás-fejlesztő Nonprofit Kft. (ELTE-Soft), mint Tag

székhely: 1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/c

képviseli: dr. Menyhárd-Balázs Krisztina Eszter ügyvezető

  1. HTEnet Innovációs Nonprofit Kft. (HTEnet), mint Tag

székhely: 1051 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 12.

képviseli: Nagy Péter ügyvezető

  1. Központi Statisztikai Hivatal (HCSO), mint Tag

székhely: 1024 Budapest, Keleti Károly utca 5–7.

képviseli: Dr. Kincses Áron elnök

  1. Pécsi Tudományegyetem (UP), mint Tag

székhely: 7622 Pécs, Vasvári Pál utca 4.

képviseli: Dr. Miseta Attila, rektor és Decsi István, kancellár

  1. Semmelweis Egyetem (SEMMELWEIS), mint Tag

székhely: 1085 Budapest, Üllői út 26.

képviseli: Dr. Merkely Béla rektor és Dr. Pavlik Lívia kancellár

  1. Nemzeti Adatvagyon Ügynökség Kft. (NAVÜ), mint Tag

székhely: 1083 Budapest, Bókay János utca 36-42.

képviseli: Uhrinyi Tamás Péter ügyvezető

Fogalmak

Data-EDIH portál: a Data-EDIH projekt elektronikus kommunikációs csatornája, melyen megtalálhatók a projekttel kapcsolatos hírek és információk. A Data-EDIH portál szolgáltatásainak egy része (ügyfélkezelési rendszer) csak regisztrált felhasználók (Partnerek) számára érhető el. A Data-EDIH portál a https://adatedih.hu címen érhető el.

DMA: Az EU EDIH program digitális érettség mérési kérdéssora. Digitális érettség mérése az Data-EDIH Konzorcium által támogatott Partnerek számára

Csekély összegű (de minimis) támogatás:

A Támogatásokat Vizsgáló Iroda szereplő iránymutást kell alapul venni, mely elérhető a https://tvi.kormany.hu/de-minimis honlapon.

De minimis nyilatkozat: Partner a szolgáltatás igénybevételére irányuló jelentkezés, megrendelés során köteles nyilatkozni az Általa az elmúlt 3 évben igénybe vett csekély összegű támogatások összegének ismeretében, hogy rendelkezik a szolgáltatás igénybevételének fedezetéül szolgáló de minimis kerettel. Partner rendelkezésére bocsájtjuk a de minimis nyilatkozat megtételéhez szükséges információkat (tájékoztató formában), melyek birtokában Partner egy jelölőnégyzet segítségével teheti meg nyilatkozatát. A nyilatkozat megtételére lehetőség van elektronikus ügyfélkezelési rendszerben, valamint a megrendelőn történő jelöléssel (check box).

Felek: Szolgáltató, mint a Data-EDIH konzorcium nevében szolgáltatást nyújtó szervezet és Partner, a szolgáltatást megrendelő és igénybevevő szervezet együttesen.

Igazolás csekély összegű / tájékoztatás innovációs támogatásról: a projekt megvalósítása során de minimis vagy innovációs támogatás terhére igénybevett szolgáltatásokról és azok ellenértékéről a szolgáltatás teljesítésének igazolása után Konzorcium igazolást vagy tájékoztatást küld a szolgáltatásokat igénybe vevő Partnernek.

Kis- és középvállalkozásnak nyújtott innovációs támogatás: 651/2014/EU bizottsági rendelet I-II. fejezete és III. fejezetének 28. cikke, valamint az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet szabályozza.

Átadott támogatás: a projekt keretében nyújtott, azaz átadott támogatás, innovációs támogatás vagy csekély összegű (de minimis) támogatás. A projekt keretében ingyenes (térítés nélküli) szolgáltatás(ok)ban részesülő Partner figyelmét ezúton hívjuk fel arra, hogy szolgáltatásunk átadott támogatásnak minősül, így a szolgáltatásunk annak összegéről kiállított igazolásunk szerinti pénzben kifejezett értékkel bír. Ezzel összefüggésben a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény vonatkozó pontja szerint kell eljárni, a hatályos szövegkörnyezetnek megfelelően a támogatott Partnerünknek egyéb bevételként kell elszámolnia a nem pénzben kapott támogatás igazolás szerinti pénzértékét.

Partner:

„kis- és középvállalkozás (kkv)”: irányadó az Európai Bizottság hivatalos útmutatója (az Európai Unió Hivatalos Lapjában közzétett 2003/361/EK bizottsági ajánlás – HL L 124., 2003.5.20., 36. o.) és a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról szóló 2004. évi XXXIV. törvény 3. §-ában foglalt.

„kisebb közepes piaci tőkeértékű vállalat”:A Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról” szóló 651/2014/EU bizottsági rendelet (HL L 187., 2014.6.26., 1.o.)  (a továbbiakban: csoportmentességi rendelet) I. mellékletének 3–6. cikke szerinti nem kkv-nak minősülő olyan vállalkozás mely a feltételeket teljesíti.

„Közszféra szervezetek”

Szolgáltató: Data-EDIH konzorcium tagja, mely a projekt megvalósítása során különböző szolgáltatásokat nyújt a Partner(ek) részére.

Vonatkozó jogszabályok, alapszerződések

A Szerződésre a magyar jogszabályok az irányadóak, különösen, de nem kizárólagosan az alábbi jogszabályok rendelkezéseire kell tekintettel lenni:

  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
  • 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
  • 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
  • 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
  • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
  • az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2023. december 13-i (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet [a továbbiakban: (EU) 2023/2831 bizottsági rendelet, vagy általános de minimis rendelet]
  • az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének alkalmazásában a mezőgazdasági és az erdőalapú ágazatban, valamint a vidéki térségekben nyújtott támogatások bizonyos kategóriáinak a belső piaccal összeegyeztethetőnek nyilvánításáról szóló, 2022. december 14-i (EU) 2022/2472 bizottsági rendelet (HL L 327., 2022.12.21. 1.o.) (a továbbiakban: mezőgazdasági csoportmentességi rendelet)
  • az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában a halászati és akvakultúra-termékek előállításával, feldolgozásával és forgalmazásával foglalkozó vállalkozások számára nyújtott támogatások bizonyos fajtáinak a belső piaccal összeegyeztethetőnek nyilvánításáról szóló, 2022. december 14-i (EU) 2022/2473 bizottsági rendelet (HL L 327., 2022.12.21. 82.o.) (a továbbiakban: halászati csoportmentességi rendelet)
  • 651/2014/EU bizottsági rendelet

A fenti jogszabályi feltételeknek való megfelelésen kívül Partnernek biztosítania kell hogy nem vonatkoznak rá a szolgáltatás igénybevétele alatt a következő kizáró okok:

  • nem minősül kis- és középvállalkozásnak,
  • az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvényben (a továbbiakban: Áht.) foglaltak szerint nem felel meg a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményének,
  • a részben (25%-ot nem meghaladó mértékben) köztulajdonban álló gazdasági társaság esetén, ha az Áht.-ban foglaltak szerint a köztulajdonban álló gazdasági társaságok takarékosabb működéséről szóló 2009. évi CXXII. törvényben foglalt közzétételi kötelezettségének nem tett eleget,
  • olyan jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező más szervezet, amely az Áht. 1. § 4. pontja szerint nem átlátható szervezet,
  • a támogatási rendszerből való kizárás hatálya alatt áll,
  • harmadik személy irányában olyan kötelezettsége áll fenn, amely a részére továbbadott támogatással szerzett szolgáltatás céljának megvalósulását meghiúsíthatja,
  • a továbbadott támogatás igénybevételére vonatkozó jogosultság megállapításakor, vagy az igénybevételt követő három évig terjedő időszak alatt, a továbbadott támogatás megítélését vagy annak felhasználását befolyásoló valótlan, hamis vagy megtévesztő adatot szolgáltatott vagy ilyen nyilatkozatot tett,
  • jogerős végzéssel elrendelt felszámolási, csőd-, végelszámolási vagy egyéb – a megszüntetésére irányuló, jogszabályban meghatározott – eljárás alatt áll,
  • az Áht. 50. § (3) bekezdés alapján nem részesíthető költségvetési támogatásban,

Az ÁFF hatálya, elfogadása

A Felek között létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen ÁFF határozza meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁFF a Feleket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, és a fizetési feltételeket.

Partner a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni és megrendelésével elfogadni a jelen ÁFF rendelkezéseit.

A szerződés nyelve, a szerződés formája

A jelen ÁFF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.

Árak

Az árak minden esetben magyar forintban (HUF vagy Ft) értendők. A Data-EDIH Konzorcium a szolgáltatásokat piaci áron nyújtja, a piaci ár felülvizsgálatára és módosítására jogosult. A piaci ár meghatározásánál figyelembe vesszük, a hasonló szolgáltatások piaci árát, a szolgáltatásokat nyújtó munkatársak kiemelkedő innovációs, kutatási és nemzetközi együttműködési tapasztalatait, a Magyar Mérnöki Kamara vonatkozó nettó mérnöki díjszabási ajánlását. A Data-EDIH egyes szolgáltatásainak ára a Data-EDIH portálon keresztül érhető el, a portál működésképtelensége esetén e-mail útján tájékoztatja a Partnert a Szolgáltató.

A Data-EDIH egyes szolgáltatásainak ára a Partner igények függvényében változhatnak. Az egyes szolgáltatások árát befolyásolja az adott tanfolyam/konzultáció tartalma, illetve a tanácsadási, tesztelési vagy befektetés támogatási szolgáltatás – ügyféllel egyeztetett – összetettsége, így a Data-EDIH Konzorcium részéről delegált csapat mérete és szakembergárdája is, tekintettel arra, hogy egy adott szolgáltatás mögött nem egy szakember, hanem több szakember állhat.

Az árak módosítása nem terjed ki a már visszaigazolt megrendelőkre. Amennyiben az árat hibásan tüntettük fel, és megrendelés érkezett a szolgáltatásra, de a megrendlés visszigzolása nem történt meg a Felek között, úgy az ÁFF „1.8. Eljárás hibás ár esetén ” pontja alapján járnak el.

Eljárás hibás ár esetén

Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül: kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár.

Hibás ár feltüntetése esetén Szolgáltató felajánlja a szolgáltatás valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában Partner eldöntheti, hogy megrendeli-e valós áron a szolgáltatást vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

Partner a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

  • Ügyfélszolgálati iroda elérhetősége: 1024 Budapest, Fényes Elek u. 14-18, Telefon: 06-1-345-6789; e-mail cím: dataedih@ksh.hu
  • Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje: hétfő-csütörtök: 8.00-16.00, péntek: 8.00-14.00

Partner írásban közölheti a panaszát. Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni.

Az írásbeli panaszt Szolgáltató – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját indokolni köteles. A panasz bejelentésének tartalmaznia kell az alábbiakat:

  • a Partner neve, székhelye,
  • bejelentés dátuma
  • a Partner panaszának részletes leírása, az általa bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,

Szolgáltató a panaszt és a válasz másolati példányát köteles megőrizni a projekt megvalósítási időszakának végéig, és azt a Data-EDIH konzorcium kérésére bemutatni.

Szerzői jog

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében az ügyfélkezelési rendszerünk szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a ügyfélkezelési rendszeren található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a ügyfélkezelési rendszer, vagy annak bármely része módosítható. A ügyfélkezelési rendszerről és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a ügyfélkezelési rendszerre való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.

Részleges érvénytelenség, magatartási kódex

Ha az ÁFF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a megrendelés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandók.

Szolgáltatónak nincs a „fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról” 2008. évi XLVII. szóló törvény szerinti magatartási kódexe.

A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések

A ügyfélkezelési rendszer üzemeltetéséről bővebben itt tájékozódhat: Data-EDIH portál.

A szolgáltatások lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás

A szolgáltatások lényeges tulajdonságairól a Data-EDIH portál ad tájékoztatást.

Az adatbeviteli hibák javítása – Felelősség a megadott adatok valóságáért

A megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok módosítására. Partner felelős az általa megadott adatok valódiságáért. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szolgáltatások igénybevételét.

ÜGYFÉLKEZELÉS

Az Data-EDIH portálon történő regisztráció után lehet szolgáltatást megrendelni, melyet egy kifejezetten ezt a célt támogató elektronikus rendszer segít elő.

Regisztráció

A regisztráció során a Data-EDIH portálon kötelezően kitöltendő adatok rögzítése szükséges.

A regisztráció jóváhagyása nem automatikus, azt Data-EDIH konzorcium hagyja jóvá. A regisztráció jóváhagyásáról a regisztrációs űrlapon megadott e-mail címre kap értesítést.

Fejlesztési Terv és Digitális érettségvizsgálat kitöltése

A Data-EDIH projektben résztvevő Partnerek digitális érettségének méréséhez Szolgáltató Partnerrel együttműködve ún. Digitális érettségvizsgálatot (továbbiakban: DMA) végez, melyet a szolgáltatás nyújtás megkezdése előtt, valamint annak zárását követően ismételten elvégez a DMA-ra vonatkozó szabályozás szerint.

Ez alapján Szolgáltató elkészíti a fejlesztési tervet, mely tartalmazza a Partner digitális érettségi szintjéhez kapcsolódó szolgáltatások ajánlását.

Szolgáltató a Partner Fejlesztési Tervének eredményét megküldi a Partner részére.

Szolgáltatás megrendelése

A Data-EDIH projekt keretében Partnerek többféle szolgáltatást vehetnek igénybe. Az egyes szolgáltatások megrendelésének folyamata azonos, a szolgáltatástípusokhoz kapcsolódó adminisztrációs kötelezettségek azonban egymástól eltérőek lehetnek. Ezekről a kötelezettségekről Szolgáltató a szolgáltatások adatlapján a Data-EDIH portál ügyfélkezelési rendszerében, valamint a jelentkezés visszaigazolása során elektronikus levélben Partner számára tájékoztatást ad. Partner a Fejlesztési Tervben szereplő szolgáltatásokat az Data-EDIH portál ügyfélkezelési rendszeren keresztül tudja megrendelni. Partnernek a rendszer lehetőséget ad a Fejlesztési Tervben nem szereplő, de számára hasznos, érdekes szolgáltatások megrendelésére, a szabad kapacitások erejéig.

A szolgáltatások igénybevételéhez Partnernek rendelkeznie kell a szolgáltatás ellenértékének megfelelő de minimis vagy innovációs támogatási kerettel, valamint erről nyilatkoznia szükséges a megrendelés során.

A Szolgáltatók a Partnerek Fejlesztési Terveiben szereplő szolgáltatási igényeknek megfelelően, ütemezetten írják ki az Ügyfélkezelési Rendszerben az egyes szolgáltatásokhoz tartozó eseményeket, amelyekre a Partner az Ügyfélkezelési Rendszer online felületére belépve tud jelentkezni. Ha Partner több fővel szeretné igénybe venni a képzést, akkor minden résztvevőt regisztrálnia kell személyként a képviselt cég profiljában, majd a személyeket egyenként be kell jelentkeztetni a szolgáltatás kiválasztott eseményére.

A jelentkezésről Szolgáltató elektronikus úton értesítést kap.

A jelentkezés egyben a szolgáltatás megrendelésének minősül, s a Szolgáltató visszaigazolásával válik érvényessé.

 Megrendelés visszaigazolása

Szolgáltató a jelentkezésről történő elektronikus értesítést követően az Ügyfélkezelési Rendszerben a jelentkezést ellenőrzi, s azt elfogadja, vagy másik lehetőséget ajánl fel, vagy elutasítja.

Elfogadás esetén Partner elektronikus értesítést kap a jelentkezés elfogadásáról. Ezt követően Szolgáltató tájékoztatja Partnert azokról az adminisztrációs kötelezettségekről, amelyek az adott szolgáltatás igénybevételéhez és sikeres lezárásához szükségesek.

Amennyiben az adott szolgáltatás eseménye, amelyre a Partner jelentkezett, létszámkorlát elérése miatt betelt, vagy egyéb, előre nem látható ok miatt annak megtartása időközben meghiúsult, Szolgáltató a jelentkezést visszautasítja, és felveszi a kapcsolatot Partnerrel annak érdekében, hogy egyeztessen vele a szolgáltatás másik időpontban történő igénybevételéről. Szolgáltató nem tartozik felelősséggel azért, ha az egyeztetés során nem sikerül Partner számára elfogadható, helyettesítő szolgáltatást találnia.

Szolgáltató jogosult Partner jelentkezését egyéb okból elutasítani, ekkor Partner a jelentkezés elutasításáról és annak indoklásáról elektronikus értesítést kap.

Szolgáltatás – eredménytermékek átadása

Szolgáltató a visszaigazolt jelentkezést követően a szolgáltatást a tőle elvárható minőségben Partner számára teljesíti. Partner vállalja, hogy az adott szolgáltatás igénybevételéhez kapcsolódó adminisztrációs kötelezettségeknek eleget tesz. Amennyiben Partner az adminisztrációs kötelezettségeinek nem tesz eleget, a szolgáltatás teljesítését számára Szolgáltató megtagadhatja.

Szolgáltató vállalja, hogy a szolgáltatással kapcsolatos lényeges változásokról (például, de nem kizárólagosan: időpontváltozás, helyszínváltozás, meghiúsulás) Partnert az esemény kezdetét megelőzően legkésőbb 3 munkanappal tájékoztatja. Vis major esetében a felmerült probléma tudomására jutását követően haladéktalanul tájékoztatja a Partnert.

Partner vállalja, hogy amennyiben a szolgáltatás eseményén várhatóan nem tud megjelenni, erről Szolgáltatót az esemény kezdetét legkésőbb 3 munkanappal megelőzően írásban tájékoztatja.

A szolgáltatás nyújtás befejezésekor, a Partner részére megküldésre kerül elektronikusan a teljesítésigazolás kiállításához szükséges dokumentumok.

Teljesítésigazolás

Szolgáltató a Partner számára nyújtott szolgáltatás teljesítését követően Partner felé teljesítésigazolási dokumentumot állít ki, melyet Partner köteles a kézhezvételtől számított 10 munkanapon belül cégszerűen aláírni és Szolgáltatónak elküldeni. Szolgáltató elfogadja a teljesítésigazolási dokumentum elektronikus és hagyományos aláírását is. Elektronikus aláírás esetén a dokumentumot Partner elektronikusan, hagyományos aláírás esetén először szkennelt másolatként, majd postai úton is köteles megküldeni Szolgáltató számára.

Átadott támogatás igazolása

A teljesítésigazolás kézhez vételét követően Szolgáltató a Partner számára igazolást állít ki a szolgáltatás díjának „de minimis” vagy „innovációs támogatás” terhére történő felhasználásáról. Szolgáltató az igazolást elektronikus dokumentumként Partner számára az Ügyfélkezelési Rendszerben teszi elérhetővé, vagy elektronikusan megküldi. Ezt követően Szolgáltató a szolgáltatást az Ügyfélkezelési Rendszerben lezárja.

Szolgáltatások igénybevételére vonatkozó sajátos szabályok

Közszféra szervezetek lehetnek  Partnerek a következő uniós és nemzeti definíciói szerint:

Uniós jogrendben szereplő definíciók:
Közszférabeli szervezet: az állam, a regionális és helyi önkormányzatok, a közjogi intézmények, vagy az olyan társulások, amelyeket egy vagy több ilyen hatóság, illetve közjogi intézmény
hozott létre;
Közjogi intézmény: olyan intézmény, amelyre a következők mindegyike jellemző:
a) amely kifejezetten olyan közérdekű célra jött létre, amely nem ipari vagy kereskedelmi
jellegű;
b) amely jogi személyiséggel rendelkezik; és
c) amelyet többségi részben állami, területi vagy települési hatóság, vagy egyéb közjogi intézmény finanszíroz; vagy amelynek irányítása e hatóságok vagy intézmények felügyelete alatt áll; vagy amelynek olyan ügyvezető, döntéshozó vagy felügyelő testülete van, amely tagjainak többségét állami, területi vagy települési hatóság, vagy egyéb közjogi intézmény
nevezi ki;
Közvállalkozás: olyan meghatározott területek valamelyikén tevékenységet végző vállalkozás, amelyben a közszférabeli szervezetek közvetlen vagy közvetett módon meghatározó befolyást gyakorolhatnak tulajdonjoguk, pénzügyi részesedésük vagy az adott vállalkozásra irányadó szabályok alapján. A közszférabeli szervezetek meghatározó befolyását vélelmezni kell minden
olyan esetben, amikor az említett szervezetek közvetlenül vagy közvetve:
a) birtokolják a vállalkozás jegyzett tőkéjének többségét;
b) birtokolják a vállalkozás által kibocsátott részvényekhez kötődő szavazati jogok többségét;
c) kijelölhetik a vállalkozás ügyvezető, döntéshozó, vagy felügyelő testülete tagjainak több
mint felét;
Egyetem: bármely olyan közszférabeli szervezet, amely felsőfokú képesítést adó, középfokú képzést követő felsőfokú oktatást nyújt; (FIGYELEM: alapítványi egyetemek nem tartoznak ide, nem jogosultak a programban való részvételre)

Nemzeti jogrendben szereplő definíciók:
1. a minisztérium, a Miniszterelnökség
2. az állam, a helyi önkormányzat és minden költségvetési szerv, a közalapítvány, a helyi és országos nemzetiségi önkormányzat, a helyi önkormányzatok társulása, a területfejlesztési önkormányzati társulás, a térségi fejlesztési tanács;
3. az a jogképes szervezet, amelyet közérdekű, de nem ipari vagy kereskedelmi jellegű tevékenység folytatása céljából hoznak létre, vagy amely ilyen tevékenységet lát el, ha az a)-d)
pontokban meghatározott egy vagy több szervezet, az Országgyűlés vagy a Kormány különkülön vagy együttesen, közvetlenül vagy közvetetten meghatározó befolyást képes felette gyakorolni vagy működését többségi részben egy vagy több ilyen szervezet (testület) finanszírozza;
4. adott jogszabályban meghatározott gazdálkodó szervezet mely meghatározott közszolgáltatói tevékenységek valamelyikét folytatja, és amely felett fent meghatározott egy vagy több
szervezet közvetlenül vagy közvetve meghatározó befolyást képes gyakorolni, közszolgáltatói tevékenységének biztosítása céljából lefolytatott beszerzése során;
5. olyan szervezet, amely meghatározott egy vagy több közszolgáltatói tevékenységét különleges vagy kizárólagos jog alapján folytatja.

Felnőttképzéshez kapcsolódó kiegészítő információk:

A Data-EDIH projekt keretében igénybe vehetők a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény  (továbbiakban Fktv.) hatálya alá tartozó képzési szolgáltatások is.

A megrendelés elküldése előtt Partner elfogadja, hogy a képzés díját a magánszemély(ek)től átvállalta és azt – képzés típusától függően – a de minimis keretének terhére viseli.

Partner a megrendelés elküldésével egyidejűleg tudomásul veszi és vállalja, hogy a magánszemélyek csak aláírt, érvényes Felnőttképzési Szerződés rendelkezésre állása esetén kezdhetik meg a felnőttképzési szolgáltatás igénybevételét. Abban az esetben, ha Partner nem rendelkezik a képzés díját fedező de minimis kerettel, úgy a jelentkező magánszemélyek a képzésen a Data-EDIH projekt keretében nem vehetnek részt.

A felnőttképzési szolgáltatást nyújtó Szolgáltató a Partnertől érkezett megrendelés visszaigazolását követően felveszi a kapcsolatot Partnerrel a képzésbe bevonni kívánt magánszemélyek adatainak egyeztetése céljából.

Szolgáltató Felnőttképzési Szerződést köt a Partner által kijelölt magánszemélyekkel, ám a képzés költségét – a vállalkozás de minimis keretének terhére – Partner fizeti.

Általános Felhasználási Feltételek hatálya

Jelen ÁFF 2024. február 1.  naptól visszavonásig hatályos.

 

FÜGGELÉK

  1. megrendelő
  2. teljesítési igazolás
  3. de minimis nyilatkozat (letölthető: https://tvi.kormany.hu/de-minimis)
  4. adatvédelmi nyilatkozat