A projekt keretein belül, vállalkozása számára olyan személyre szabott szolgáltatásokat nyújtunk, mellyel már rövid távon is jelentős előrelépést tehet a digitális fejlettségben, javíthatja vállalkozása működésének hatékonyságát és versenyképességét.
Regisztráljon vagy keresse közvetlenül tanácsadóinkat, akik segítenek vállalkozása fejlesztési tervének elkészítésében!
- tanácsadói megkeresés indul az ügyfél felé e-mail-ben és/vagy telefonon a projekt ismertetése és a regisztrációs folyamat elindítása céljából;
- a regisztráció beérkezését követően történik az időpont egyeztetés a tanácsadói interjúra, konzultációra;
- a személyes vagy online interjú során a vállalkozás vezetőjével/vezetőivel közösen történik a vállalkozás működésének, digitális ellátottságának, jövőbeni, stratégiai céljaik, fejlesztési terveik feltérképezése;
- felmérésre kerülnek a vállalkozásnál keletkező már adatolt, vagy adatoltható tevékenységek, értékteremtő és belső kiszolgáló folyamatok;
- a fókusz azon területekre helyeződik, ahol az elakadásokat, nehézségeket a digitalizáció segítségével javítani lehet;
- az interjú során történik a DMA kérdőív kitöltésének támogatása, az ügyfelet segítve, együtt értelmezve a kérdéseket, az adott cégre releváns kifejtése. A kérdésekre adott válaszok rögzítésre kerülnek az EDIH portálon;
- az eredmény e-mailben kiküldésre kerül az ügyfélnek;
- a konzultáció során jegyzet készül (igény esetén összefoglaló dokumentumként az ügyfélnek is elküldésre kerül)
- az interjút követően a feltárt fejlesztési fókuszterületek és a konzorciumi partnerek szolgáltatáskínálata illesztésre kerül, ebből készült ajánlások az ügyfél számára kiküldésre kerülnek;
- egy újabb konzultáció során az ügyféllel egyeztetésre kerülnek a javasolt szolgáltatások
- egyúttal közvetlen e-mailben és/vagy telefonon is megkeresésre kerül a szolgáltatás ajánlással érintett konzorciumi partner, és egy tanácsadók által kezdeményezett háromoldalú konzultáció alkalmával egyeztetésre kerül sor a tanácsadó(k) az ügyfél és a szolgáltatást adó konzorciumi partner között.
Üzleti kihívás
Egy adatalapú digitalizációs fejlesztési projekt során alapvető jelentőséggel merülhet fel az információbiztonsági követelményeknek való megfelelés, amely mára nem csak technológiai szempontból értelmezhető, hanem komoly jogi megfelelést is kíván a fejlesztésben érintett szervezetektől. Az európai unió frissen hatályba lépő szabályozása (NIS2 irányelv) és a kibontakozó hazai szabályozás jelentős kötelezettségeket hoznak létre, amelyben számos szervezet érintett lehet, különösen akkor, ha digitalizációs fejlesztésben gondolkodik. E szakterületen, a jogi kockázatok nem ismerete vagy figyelmen kívül hagyása (nem-megfelelés) jelentős későbbi költséget jelenthet és akár a teljes fejlesztés kudarcát okozhatja. Éppen ezért különösen fontos annak azonosítása, hogy a szervezetre milyen követelmények vonatkoznak.
A szolgáltatás leírása, folyamata
A szolgáltatás olyan fejlesztésekre irányul, amelynek során a fejlesztésben érintett szervezet digitális adatok automatizált kezelését végzi, mert ebben az esetben alkalmazni kell rá a NIS2 irányelv és a hazai szabályozás (különösen a 2024. évi LXIX. törvény) követelményeit. A szolgáltatás célja, hogy felmérje (azonosítsa) a fejlesztés során felmerülő információbiztonsági és kibertanúsítási szempontból releváns jogi kérdéseket, segítséget nyújtson a szervezet számára az úgynevezett biztonsági osztályba sorolás és a releváns intézkedések megtalálásában, a megoldási irányok felvázolásában. A szolgáltatás személyes konzultáció keretében különösen az alábbi területekre terjed ki:
- Tervezett tevékenység áttekintése
- Releváns információbiztonsági és kibertanúsítási jogi kérdések azonosítása
- Alkalmazandó jogszabályok meghatározása
- Biztonsági osztályba sorolásba történő segítségnyújtás
- Megoldási irányok felvázolása, szükséges jogi dokumentumok meghatározása
Célcsoport
A szolgáltatás célcsoportja a digitális adatok kezelésével, adathasznosítással együtt járó fejlesztések iránt érdeklődő kkv szektor, valamint a közszféra szervei, ideértve az egészségügyi szolgáltatókat is.
Adatlap
Szolgáltatástípus: Tanácsadás
Jelenlét: online / személyes
Helyszín: Online/ Pécs, Pécsi Tudományegyetem, Állam-és Jogtudományi Kar (vagy egyedi igény alapján egyeztett helyszínen)
A szolgáltatás időtartama: 4 óra (1 alkalom)
Résztvevők száma: A partnerrel történő egyeztetésnek megfelelően
Szolgáltatás értéke: 120.000Ft (30 000 Ft/óra)
Kapcsolattartó adatai: Hohmann Balázs, elérhetősége: telefonszám: (30) 074 6507, e-mail cím: hohmann.balazs@ajk.pte.hu