Üzleti kihívás
Az egészségügyi rendszerek világszerte egyre nagyobb kihívásokkal néznek szembe a növekvő költségek, az orvoshiány és egyéb problémák miatt. Ezért minden eddiginél fontosabb, hogy a szervezetek kihasználjanak minden olyan hatékonyságnövelő lehetőséget, amelyik biztosítja, hogy minél több figyelem és erőforrás a betegek egészségben tartását és biztonságos gyógyítását szolgálja. Ebben pedig kulcsszerepet játszik a digitalizáció. A Data-EDIH projekt keretében a Semmelweis Egyetem célja, hogy támogassa az egészségügyi szervezeteket abban, hogy minél jobban kihasználják a digitalizációban rejlő lehetőségeket, felszámolják a digitális transzformáció főbb akadályait, javítsák a szolgáltatásokba bevont szervezetek digitális érettségét.
A szolgáltatás leírása, folyamata
A Semmelweis Egyetem Egészségügyi Menedzserképző Központja (EMK) a projekt keretében átfogó tanácsadási szolgáltatást nyújt a digitális transzformáció elősegítésére. Mindezt úgy, hogy a szolgáltatás középpontjában a beteg áll, akinek érdekei és jóléte minden fejlesztési törekvés középpontjában áll. Az együttműködés a szervezetekkel a European Digital Innovation Hubs Network által kifejlesztett Digital Maturity Assessment (DMA) kérdőív kitöltésével és áttekintésével kezdődik, vagyis a szervezet digitális érettségi szintjének meghatározásával. Ezt követően, illetve ezzel párhuzamosan az EMK szakértői egy speciálisan az egészségügyi szervezetek számára kifejlesztett módszertan segítségével, a menedzsment tagjaival közösen azonosítják a digitális érettség azon kulcsterületeit, amelyek közvetlenül vagy közvetetten befolyásolják a szervezet érettségét. A helyzetfelmérés egyben alkalmas arra is, hogy a menedzsment tagjai – szakértői támogatással – azonosítsák a szervezet elött álló legfontosabb feladatokat, meghatározzák a fejlesztési irányokat. A cél az, hogy elkészüljön egy olyan helyzetelemzésen alapuló fejlesztési terv, amely végrehajtása segít megszüntetni azokat az akadályokat, amelyek gátolják a szervezet digitális fejlődését és hatékonyságát, vagyis a betegek jobb, átláthatóbb és kiszámíthatóbb ellátását. A helyzetfelmérés eredményei alapján egy részletes fejlesztési terv készül, amely konkrét lépéseket és ajánlásokat tartalmaz a szervezet további fejlődéséhez. A fejlesztési terv fókuszál azon beavatkozási lehetőségekre, amelyek a szervezet saját hatáskörében is megvalósíthatóak, vagyis a menedzsment a rendelkezésre álló keretek között is képes optimalizálni szolgáltatásaikat, javítani a betegek tájékoztatását és növelni az ellátás színvonalát.
Célcsoport
A szolgáltatás célcsoportja az egészségiparban tevékenykedő kis-és középvállalkozások, valamint közszféra szervezetek
Adatlap
• Szolgáltatástípus: tanácsadás
• Jelenlét: személyes
• Helyszín: az ügyféllel történő egyeztetés szerint
• A szolgáltatás időtartama: maximum 3 óra (partnerenként eltérő)
• Résztvevők száma: 6-15 fő között
• Szolgáltatás értéke: 18 000 Ft/óra
• Kapcsolattartó adatai: Kopcsó Dániel, elérhetősége: +36206701490, data-edih@emk.semmelweis.hu