Üzleti kihívás

Az egészségügyet érintő globális kihívások (pandémia, orvoshiány, forráshiány, növekvő költségek stb.) miatt a szolgáltatók számára létfontosságú, hogy célszerű, jól kialakított és hatékony szervezeti struktúrával rendelkezzenek. Ez biztosítja az egyértelmű felelősségi köröket, a hatékony kommunikációt és az erőforrások optimális felhasználását, a gyors döntéshozatalt, a szükséges rugalmasságot, ami különösen fontos a dinamikusan változó egészségügyi környezetben. Mindez tehát végső soron hozzájárul a magas színvonalú betegellátáshoz. Emellett viszont elengedhetetlen az is, hogy a kórház szervezeti folyamatokban is gondolkodjon, ismerje és folyamatosan fejlessze a fő- és támogató folyamatait. A főfolyamatok közvetlenül befolyásolják a betegellátás minőségét és hatékonyságát, a támogató folyamatok pedig biztosítják a főfolyamatok zökkenőmentes működését. A szervezeti folyamatok átgondolt tervezése és folyamatos fejlesztése segíti az egészségügyi szolgáltatókat abban, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak a betegek igényeire, javítsák a szolgáltatások minőségét és növeljék az operatív hatékonyságot. A digitális megoldások tervezéséhez, bevezetéséhez szükség van a szervezeti folyamatok áttekintésére, célszerű átalakítására, hogy a technikai megoldások megfelelően tudjanak illeszkedni a működéshez.

A szolgáltatás leírása, folyamata

A szolgáltatás egy workshop sorozat része, amely alapvetően épít a Folyamatoptimalizálás a digitalizáció szolgálatában I. workshop eredményeire. A workshop sorozat második részének célja a szervezet kritikus folyamatainak meghatározása és a prioritások kijelölése. A workshop elején elméleti tudásátadás keretében megtörténik a „kritikus folyamat” definíció bemutatása, amelyet követően a kórház a tanácsadók segítségével meghatározza saját kritikus folyamatait. A workshop lebonyolítás interaktív módon történik. Az ügyfél feladatai közé tartozik a kulcsszereplők kijelölése az egyes kritikus folyamatokhoz, valamint vezetői döntés alapján a kritikus folyamat kiválasztása. A tanácsadói feladat pedig a kritikus folyamat kiválasztására vonatkozó javaslat elkészítése. A workshop eredményterméke a szervezet kritikus folyamatait bemutató jelentés, amely tartalmazza a vezetői döntés alapján kiválasztott folyamatot.

Célcsoport

A szolgáltatás célcsoportja az egészségiparban tevékenykedő közszféra szervezetek, valamint kis-és középvállalkozások

Adatlap

  • Szolgáltatástípus: Workshop
  • Jelenlét: személyes
  • Helyszín: az ügyféllel történő egyeztetés szerint
  • A szolgáltatás időtartama: 3 óra (1 alkalom)
  • Résztvevők száma: 1-15 fő között
  • Szolgáltatás értéke: 54 000 Ft/fő
  • Kapcsolattartó adatai: Antal Zsuzsanna elérhetősége +36308685405, data-edih@emk.semmelweis.hu)