A Data-EDIH projekt egyedi üzletfejlesztési tanácsadást kínál azon vállalkozások számára, akik felismerték a fejlődés igényét, azonban a forrásbevonás és finanszírozás tekintetében támogatásra van szükségük a megoldási lehetőségek feltérképezésében és kiválasztásában. A projekt személyes konzultációk keretében segíti a vállalkozásokat a fejlesztési célok megfogalmazásában és a célok megvalósítását támogató megoldások megvalósításában. Ezen az úton tanácsadóink aktív szerepet vállalva támogatják a vállalkozásokat.
A Data-EDIH szolgáltatásainak igénybevételéhez regisztráció szükséges!
Forrásbevonási tanácsadás
Üzleti kihívás
A bevonásra került KKV partnerek fejlesztési terveikhez keresnek beruházási forrásokat Az ügyfelek mérlegelni kívánják, hogy milyen arányban finanszírozzák a beruházásaikat saját, pályázati, vagy pénzpiaci forrásból A KKV partnerek számára bemutatandó, hogy az aktuálisan elérhető pályázati források milyen feltételekkel vehetők igénybe. Ebből adódóan ez a tanácsadási forma egy folyamatosan rendelkezésre bocsátott információs szolgáltatás.
A szolgáltatás leírása, folyamata
A bevont vagy a potenciális (bevonásra lehetséges) vállalkozások belépési pontja a szolgáltatás megrendelése, amely az alábbi, részben automatizált eljárással tehető meg.
- adatedih.hu oldalon jelentkezéssel, regisztrációval
- a jelentkezési felületen egy rövid ’kérdőív’ kitöltésével, amelyen a jelentkező megjelöli, hogy milyen témában és beruházási mértékben keres, igényel forrásbevonási tanácsadást
- elfogadó nyilatkozat, amelyben elfogadja, hogy a regisztráció megrendelésnek minősül, beküldésével elfogadja a szolgáltatásra vonatkozó elszámolási feltételeket.
- előzőleg még be nem vont vállalkozás esetén elfogadó nyilatkozat, amelyben hozzájárul, hogy a jelentkezés egyúttal a Data-EDIH programban történő regisztrációnak is minősül
- a regisztráció beérkezését követően az ügyfél automatikus válaszlevelet kap a sikeres regisztrációról és arról, hogy ezzel jogosulttá vált a forrásbevonási (pályázati) információs adatbázisunkhoz való hozzáférésre
- az adatbázis a honlapon keresztül lesz elérhető, a frissítéséről, a folyamatos aktualizálásáról a forrásbevonási támogató csoport gondoskodik
- a regisztrált jelentkezőket, megrendelőket rendszeresen e-mailben tájékoztatjuk az aktuális forrásfinanszírozási lehetőségekről, kínálatról
- az aktuális pályázatok megjelenéséről időszakos jelleggel webinárium formájában is adunk tájékoztatást a szolgáltatás keretében
Célcsoport
A szolgáltatás célcsoportja a Data-EDIH projektbe regisztrált, bevont és bevonásra kerülő potenciális KKV partnerek.
Adatlap
- Fókuszterület: a szolgáltatást megrendelő KKV partnerek kiszolgálása forráslehetőségeket tartalmazó információkkal
- Szolgáltatástípus: tanácsadás / webinár / email
- Jelenlét: személyes / online
- Helyszín: a vállalkozás székhelye, telephelye, vagy On-line
- A szolgáltatás időtartama: folyamatos
- Résztvevők száma: nem korlátozott
- Szolgáltatás ára: 40 000Ft/cég
- A szolgáltatás ütemezése: igény szerint tervezve
- Előadók: gazdasági és technológiai tanácsadók
Kkv-k előkészítése tőkebefektetésre
Üzleti kihívás
A tőkebefektetés egy olyan pénzügyi folyamat, amelyben külső befektetők (például tőkebefektetők vagy kockázati tőkét nyújtó vállalatok) beruháznak egy vállalkozásba készpénzben vagy akár tőkepapír formájában. A cél az, hogy a befektetett tőke hozzájáruljon a vállalkozás növekedéséhez, fejlődéséhez vagy akár egy innovációs úton indítsa el. Sok esetben a tőkebefektetés nemcsak pénzt jelent, hanem a befektetők tudását, kapcsolatait és tapasztalatait is, amelyek újfent szintén segíthetik a fejlődést és annak sebességét.
Egy tapasztalt tanácsadó segíthet a vállalkozásnak a tőkebefektetés előkészítésében, az üzleti terv kidolgozásában és a befektetőkkel való tárgyalásokban. A tanácsadók segítenek abban, hogyan lehet a vállalkozást vonzóvá tenni a tőkebefektetők számára, és maximalizálni az esélyeket a sikeres tőkebefektetésre.
A szolgáltatás leírása, folyamata
A szolgáltatás konkrét tartalma a vállalkozás jellegétől, igényeitől és digitalizáltsági szintjétől függően változhat. Az alábbi általános témák kerülhetnek érintésre a konzultáció során:
- Átláthatóság: Befektetők számára nagyon fontos, hogy a vállalkozásokról sok információ legyen elérhető. Be kell mutatni a vállalkozás céljait, stratégiáját és pénzügyi előrejelzéseket. Az átláthatóság és a rendszeres jelentések lehetővé teszik a befektetők számára, hogy nyomon kövessék a vállalkozás teljesítményét és felkeltsék a vágyat a befektetőben.
- Piacelemzés és versenyképesség: A vállalkozásnak ismernie kell a piacát, a versenytársakat és a piaci lehetőségeket. Az erős versenyképesség, profitabilitás és az egyediség kulcsfontosságú a befektetők számára. Ki kell emelkedni a tömegből és bizonyítania kell a cégnek a saját értékeit.
- Kiváló csapat: A befektetők gyakran az emberekre is figyelnek. Egy képzett, elkötelezett és ambiciózus vezetői csapat vonzó lehet a tőkebefektetők számára. Ugyanakkor érdemes a cégben dolgozó „zsenik” kiemelése, hogy a szakmai alap is bemutatásra kerüljön.
- Mérhető eredmények: A vállalkozásnak bizonyítania kell a kézzelfogható eredményeket és a potenciált a jövőbeni növekedésre. Az elért referenciák és eredmények meggyőzőek lehetnek. Be kell mutatni a célokhoz kapcsolódó mutatókat és kulcsfontosságú teljesítmény mérőszámokat (KPI).
Célcsoport
A szolgáltatás célcsoportja a kkv szektoron belül bármely iparág.
Adatlap
- Szolgáltatástípus: Tanácsadási szolgáltatás - konzultáció formájában.
- Jelenlét: személyesen vagy online
- Helyszín: személyesen (Debreceni Egyetem Informatikai Kar, 4028 Debrecen, Kassai út 26.) vagy online
- A szolgáltatás időtartama: 1 –16 óra
- Résztvevők száma: a kkv igénye alapján egyeztetve
- Szolgáltatás áraértéke: 40.000.- Ft / óra
- A szolgáltatás ütemezése: kkv-val egyeztetve kerül kialakításra
- Szakmai kapcsolattartó adatai: Dr. Tiba Attila
Kkv-k előkészítése közösségi finanszírozásra
A szolgáltatás konkrét tartalma a vállalkozás jellegétől, igényeitől és digitalizáltsági szintjétől függően változhat. Az alábbi általános témák kerülhetnek érintésre a konzultáció során:
Projekt bemutatása: A crowdfunding platformokon megtalálhatók olyan projektek és ötletek is, amelyek a hagyományos finanszírozási forrásokból kimaradnának. Ez lehetőséget teremt az innovatív és kreatív projekteknek.
Segítünk a projektgazdának vagy vállalkozónak a termékét/szolgáltatását/ ötletét bemutatni oly módon, hogy nagyobb eséllyel érje el a finanszírozásra szükséges összeget egy crowdfunding platformon. Ehhez segítünk a stratégiákat alkotni, és abban, hogy milyen anyagokat kell elkészíteni a bemutatóhoz.
Projekt végrehajtása: Amint a projekt eléri a kitűzött finanszírozási célt, a pénzt általában a projektgazda rendelkezésére áll, és a projekt vagy vállalkozás végrehajtása megkezdődik. A szolgáltatásba bele tartozik, a jövőre néző terv átnézése és javaslatot adunk, annak tovább fejlesztésére.
Potenciális visszatérés: Fontos, hogy a befektetőnknek ne csupán egy alkalommal tudjunk értékesíteni. A cél az, hogy időről időre valamilyen formában visszatérjen és vásároljon. Ehhez már jól bevált stratégiákat és módszereket adunk szolgáltatásunk során.
Célcsoport
A szolgáltatás célcsoportja a kkv szektoron belül bármely iparág.
Adatlap
Fókuszterület: Adatok hatékony kezelésének, elemzésének és a modern adat alapú technológiák alkalmazásának támogatása tanácsadással és műhelymunkákkal.
Szolgáltatástípus: tanácsadási szolgáltatás – konzultáció formájában.
Jelenlét: személyesen vagy online
Helyszín: személyesen (Debreceni Egyetem Informatikai Kar, 4028 Debrecen, Kassai út 26.) vagy online
A szolgáltatás időtartama: 1 – 16 óra
Résztvevők száma: a kkv igénye alapján egyeztetve
Szolgáltatás ára: 40.000.- Ft / óra
A szolgáltatás ütemezése: kkv-val egyeztetve kerül kialakításra
Szakmai kapcsolattartó: Dr. Tiba Attila
Üzleti kihívás
Egy üzleti portfólió bővítéséhez célszerű világosan és érthetően meghatározni az elérni kívánt rövid és hosszú távú célokat, valamint az ezek eléréséhez szükséges akciótervet. Azonosítani kell a vállalat jelenlegi piaci helyzetét, ami alapot szolgáltat a stratégiai tervek meghatározásához.
Ezeknek a terveknek a kidolgozásában lehetünk az Önök segítségére, bemutatjuk milyen lehetőségük van a portfólió bővítésre és a fejlesztésre. A piac nyújtotta lehetőségeket ki- és felhasználva és a digitális világot segítségül hívva egy új irányt és új lendületet kaphat Cégük. A fejlődéshez olyan tanácsadási szolgáltatást nyújtunk, mely adatokra építve, adatvezérelt folyamatok kialakításában segíti vállalkozását, ezáltal az üzletfejlesztés mérhető, valamint folyamatosan fenntartható lesz.
A szolgáltatás leírása, folyamata
A szolgáltatás egy személyes találkozóval kezdődik, amit egy felmérési szakasz követ. Ennek kiértékelése után határozzuk meg a következő lépéseket.
Tervezett és lehetséges lépések (ügyfél számára testre szabva):
- Rövidtávú stratégia megalkotása/áttekintése az ügyféllel
- Fejlesztéshez szükséges belső és külső adatok detektálása
- Adatalapú folyamatok kialakítása
- Adatintegrációs és fejlesztési terv kialakítása
- Lehetséges szolgáltatások, megoldások azonosítása – bevezetéséhez szükséges lépések meghatározása
Az Vállalkozás képviselőjével történő személyes találkozás alkalmával felmérésre kerülnek mind a belső folyamatok, mind a használatban lévő informatikai eszközök és szoftverek, melyek a munkát jelenleg segítik. Azokra a kérdésekre is keressük a választ, hogy mik azok a tényezők, amik jelenleg nehézséget okozhatnak. Ezután tanácsadóink elemzést végeznek, és egy modulárisan felépített akciótervet dolgoznak ki, melyek döntési pontokat tartalmaznak. A döntések mentén véglegesítjük a fejlesztési tervet, az azonosított képzési lehetőségeket, informatikai fejlesztéseket.
Célcsoport
A célcsoport minden olyan kkv és vállalkozás, akik elkötelezettek az innováció mellett, a változó környezethez való folyamatos alkalmazkodás nem jelent fennakadást a működésben, a mélyebb digitalizáció nyújtotta lehetőségeket kihasználja a saját céljaik megvalósításában, legyen az kezdő vagy több éve a piacon lévő vállalat.
Adatlap
- Szolgáltatástípus: személyre szabott tanácsadási szolgáltatás
- Jelenlét: személyes és online
- Helyszín: ügyfél iroda, vagy online
- A szolgáltatás időtartama: 40 óra (5 alkalom)
- Résztvevők száma: szolgáltatói oldalról 1-2 fő, partner oldalról a felmérés függvénye
- Szolgáltatás értéke: nettó 1.260.000 Ft /cég
- Kapcsolattartó adatai: Angel-Sági Andrea, elérhetősége: sagi.andrea@hte.hu
Üzleti terv készítése kkv-k számára
Üzleti kihívás
Az üzleti terv készítése és annak használata kulcsfontosságú minden vállalkozás számára, legyen az egy induló vállalkozás vagy egy már meglévő cég. Az üzleti terv meghatározza a vállalkozás hosszú távú céljait, stratégiáit és a megvalósításhoz szükséges tervet. Az üzleti terv összpontosít az üzleti célkitűzések meghatározására, az erőforrások hatékony felhasználására és az üzleti stratégia kidolgozására. Ezen felül tartalmazza a pénzügyi előrejelzéseket, az erőforrások hasznosításának tervezését, a versenyképesség elemzését és az üzleti környezet értékelését.
A szolgáltatás leírása, folyamata
A szolgáltatás konkrét tartalma a vállalkozás jellegétől, igényeitől és digitalizáltsági szintjétől függően változhat. Az alábbi általános témák kerülhetnek érintésre a konzultáció során:
- Helyzetelemzés: Első lépés a kiinduló pont pontos megvizsgálása. Segítünk az induló vagy kis és középvállalkozásnak a helyzetelemzés elvégzésében, ami magában foglalja a piaci környezet, a versenytársak és az erősségek és gyengeségek felmérését. Ezután tudjuk a vállalkozás céljait meghatározni és felállítani.
- Pénzügyi tervezés: Az üzleti terv tartalmazza pénzügyi előrejelzéseket, amelyek segítenek a vállalkozásnak stabilitás fenntartásában és a kockázatkezelésben.
- A szolgáltatás egyik célja, hogy segítsük a vállalkozásokat a pénzügyi előrejelzések elkészítésében, a költségvetés kialakításában és a pénzügyi szükségletek, tudatosság meghatározásában.
- Célok és teljesítménykövetés: Az üzleti terv tartalmazza a célokhoz kapcsolódó mutatókat és kulcsfontosságú teljesítmény mérőszámokat (KPI). Segítünk a vállalkozásoknak a rendszeres után követésben és az előrelépés értékelésében.
- Befektetői kommunikáció: Segítünk (egyénileg testreszabva induló, kis- és középvállalkozásnak) az üzleti terv prezentálásában és kommunikációjában a potenciális befektetők felé. Különböző stratégiák bemutatásával, valamint lehetőséget termetünk a gyakorlásra.
- Kockázatkezelés: A tanácsadó segít a vállalkozásoknak a kockázatok azonosításában és kezelésében, valamint az alternatív terv kidolgozásában.
- Folyamatos frissítés: Fontos, hogy a szolgáltatás befejeztével is, adott időközönként frissíteni kell a rendszertevet. Igyekszünk ehhez megfelelő segédleteket adni, hogy önállóan is elvégezhető legyen.
Célcsoport
A szolgáltatás célcsoportja a kkv szektoron belül bármely iparág.
Adatlap
- Fókuszterület: Adatok hatékony kezelésének, elemzésének és a modern adat alapú technológiák alkalmazásának támogatása tanácsadással és műhelymunkákkal.
- Szolgáltatástípus: tanácsadási szolgáltatás - konzultáció formájában.
- Jelenlét: személyesen vagy online
- Helyszín: személyesen (Debreceni Egyetem Informatikai Kar, 4028 Debrecen, Kassai út 26.) vagy online
- A szolgáltatás időtartama: 1 – 16 óra
- Résztvevők száma: a kkv igénye alapján egyeztetve
- Szolgáltatás ára: 40.000.- Ft / óra
- A szolgáltatás ütemezése: kkv-val egyeztetve kerül kialakításra
- Szakmai kapcsolattartó: Dr. Tiba Attila
Üzletfejlesztés
Mérföldkövek és teljesítménymenedzsment kkv-k számára
Üzleti kihívás
Az üzleti tanácsadók kulcsfontosságú szerepet játszanak a kis- és középvállalkozások (kkv-k) sikeres teljesítménymenedzsmentjében és a mérföldkövek elérésében. Ezek olyan stratégiai gyakorlatok, amik segítik a vállalkozásoknak kitűzött célokat, fejlődést és növekedést elérni. Egy tapasztalt tanácsadó segíthet a kkv-knak a mérföldkövek kitűzésében és a teljesítmény javításában.
A szolgáltatás leírása, folyamata
A szolgáltatás konkrét tartalma a vállalkozás jellegétől, igényeitől és digitalizáltsági szintjétől függően változhat. Az alábbi általános témák kerülhetnek érintésre a konzultáció során:
- Célok meghatározása és tervezés: Első lépés a kiinduló pont pontos megvizsgálása. Segítünk az induló vagy kis és középvállalkozásnak a helyzetelemzés elvégzésében, ami magában foglalja a piaci környezet, a versenytársak és az erősségek és gyengeségek felmérését. Ezután tudjuk a vállalkozás céljait meghatározni és felállítani. Ez lehet rövid távú vagy hosszú távú cél, például az éves forgalom növelése, új termékek bevezetése vagy új piacokra való kiterjeszkedés. Az üzleti tanácsadók segíthetnek a SMART (Specifikus, Mérhető, Elérhető, Releváns, Időzített) célok megfogalmazásában.
- A vállalati kultúra és a vezetési gyakorlatok nagy hatással lehetnek a mérföldkövek elérésére. A tanácsadók segíthetnek azoknak a területeknek a felmérésében, ahol a változtatások elősegíthetik a sikert.
- Mérföldkövek meghatározása: Segítünk a mérföldkövek meghatározásában, amelyek konkrét lépéseket tartalmaznak a célok eléréséhez. Ezen felül fontos a mérföldkövek időzítésének és a prioritások meghatározása.
- Monitorozás és értékelés: A megvalósítása során fontos a folyamatos monitoring és az eredmények mérése. A tanácsadók segítenek a vállalkozásoknak olyan modellek kidolgozásában, amikkel az eredményeket nyomon lehet követni és értékelni. Ha nem lettek elérve a cél számok, az okok meghatározása után lehet a korrekciós intézkedéseket kidolgozni. Így lehet szükség esetén a stratégiát módosítani.
Célcsoport
A szolgáltatás célcsoportja a kkv szektoron belül bármely iparág.
Adatlap
- Fókuszterület: Adatok hatékony kezelésének, elemzésének és a modern adat alapú technológiák alkalmazásának támogatása tanácsadással és műhelymunkákkal.
- Szolgáltatástípus: tanácsadási szolgáltatás - konzultáció formájában.
- Jelenlét: személyesen vagy online
- Helyszín: személyesen (Debreceni Egyetem Informatikai Kar, 4028 Debrecen, Kassai út 26.) vagy online
- A szolgáltatás időtartama: 1 – 16 óra
- Résztvevők száma: a kkv igénye alapján egyeztetve
- Szolgáltatás ára: 40.000.- Ft / óra
- A szolgáltatás ütemezése: kkv-val egyeztetve kerül kialakításra
- Szakmai kapcsolattartó: Dr. Tiba Attila
Stratégiai tanácsadás mikro-, kis- és középvállalkozások (kkv) számára
Üzleti kihívás
A stratégiai szolgáltatással elősegítjük a vállalkozások hosszútávú sikerét, valamint hozzájárulunk a versenyelőny megszerzéséhez. A megfelelő stratégiai tervezéssel a vállalkozások tudatosan készülhetnek a gazdasági anomáliákra, és hatékonyabban használhatják fel erőforrásaikat, továbbá biztosíthatják a fenntartható gazdasági növekedést. A szolgáltatásunkkal segítjük a mikro-, kis- és középvállalkozásokat abban, hogy a fejlődés és növekedés érdekében meghatározzunk a vállalkozás stratégiai céljait, majd ezeket akciótervvé alakítva segítjük a kitűzött cél elérését.
A szolgáltatás leírása, folyamata
A szolgáltatás konkrét tartalma a vállalkozás jellegétől és igényeitől függően változhat.
Az alábbi általános témák kerülhetnek érintésre a konzultáció során:
- Külső és belső elemzés: A stratégiai tervezés kezdetekor fontos az átfogó helyzetelemzés. Ez magában foglalja a piaci környezet értékelését, versenytársak elemzését, valamint a vállalkozás belső erősségeinek és gyengeségeinek felmérését. (SWOT-analízis)
- Célkitűzések és vízió meghatározása: A következő lépés a vállalkozás célkitűzéseinek és hosszú távú víziójának meghatározása. A tanácsadók segítenek a vállalkozásoknak kitűzni, hogy hová szeretnének eljutni, és meghatározni az értékeiket és az üzleti kultúrájukat. (SMART analízis)
- Stratégiaalkotás: A stratégiai tanácsadók segítenek a vállalkozásoknak a céljaikhoz igazodó stratégiák kialakításában. Ez magában foglalhatja a termékfejlesztést, piacbővítést, hatékonyságnövelést vagy éppen diverzifikációt.
- Akció tervek készítése: A stratégia csak papíron ér valamit? A tanácsadók segítenek a vállalkozásoknak cselekvési terveket készíteni, amelyek konkrét lépéseket és határidőket tartalmaznak az új stratégia megvalósításához.
- Monitoring és teljesítménymenedzsment: A stratégia megvalósítása során fontos a folyamatos monitoring és az eredmények mérése. A tanácsadók segítenek a vállalkozásoknak olyan modellek kidolgozásában, amikkel az eredményeket nyomon lehet követni és szükség esetén a stratégiát tudják módosítani.
Célcsoport
A szolgáltatás célcsoportja a kkv szektoron belül bármely iparág.
Adatlap
- Fókuszterület: Adatok hatékony kezelésének, elemzésének és a modern adat alapú technológiák alkalmazásának támogatása tanácsadással és műhelymunkákkal.
- Szolgáltatástípus: tanácsadási szolgáltatás - konzultáció formájában.
- Jelenlét: személyesen vagy online
- Helyszín: személyesen (Debreceni Egyetem Informatikai Kar, 4028 Debrecen, Kassai út 26.) vagy online
- A szolgáltatás időtartama: 1 – 16 óra
- Résztvevők száma: a kkv igénye alapján egyeztetve
- Szolgáltatás ára: 40.000.- Ft / óra
- A szolgáltatás ütemezése: kkv-val egyeztetve kerül kialakításra
- Szakmai kapcsolattartó: Dr. Tiba Attila
Vállalati digitalizációs fejlesztési tanácsadás
Meghatározás: Digitalizálást érintő fejlesztési területek beazonosítása tanácsadói interjú és konzultáció alkalmával
A szolgáltatás rövid leírása, tartalma: Tanácsadói interjú keretében, személyes, vagy on-line konzultációs során felmérjük a vállalat működését stratégiai, fejlesztési céljait; támogatást nyújtunk a DMA kitöltéséhez, és rögzítjük az EU-s portálon; beazonosítjuk a fejlesztendő üzleti fókuszterületeket; ajánlásokat adunk a konzorciumi szolgáltatás kínálatból.
A szolgáltatás folyamata
A potenciális és a már bevont vállalkozások belépési pontja a Data-EDIH szolgáltatás felvételére:
- tanácsadói megkeresés indul az ügyfél felé e-mail-ben és/vagy telefonon a projekt ismertetése és a regisztrációs folyamat elindítása céljából;
- a regisztráció beérkezését követően történik az időpont egyeztetés a tanácsadói interjúra, konzultációra;
- a személyes vagy online interjú során a vállalkozás vezetőjével/vezetőivel közösen történik a vállalkozás működésének, digitális ellátottságának, jövőbeni, stratégiai céljaik, fejlesztési terveik feltérképezése;
- felmérésre kerülnek a vállalkozásnál keletkező már adatolt, vagy adatoltható tevékenységek, értékteremtő és belső kiszolgáló folyamatok;
- a fókusz azon területekre helyeződik, ahol az elakadásokat, nehézségeket a digitalizáció segítségével javítani lehet;
- az interjú során történik a DMA kérdőív kitöltésének támogatása, az ügyfelet segítve, együtt értelmezve a kérdéseket, az adott cégre releváns kifejtése. A kérdésekre adott válaszok rögzítésre kerülnek az EDIH portálon;
- az eredmény e-mailben kiküldésre kerül az ügyfélnek;
- a konzultáció során jegyzet készül (igény esetén összefoglaló dokumentumként az ügyfélnek is elküldésre kerül)
- az interjút követően a feltárt fejlesztési fókuszterületek és a konzorciumi partnerek szolgáltatáskínálata illesztésre kerül, ebből készült ajánlások az ügyfél számára kiküldésre kerülnek;
- egy újabb konzultáció során az ügyféllel egyeztetésre kerülnek a javasolt szolgáltatások;
- az egyeztetést követően az ügyfél fogadtatása alapján kerül rögzítésre az adott ügyfélre dedikált fejlesztési terv (Development plan, roadmap), ami feltöltésre kerül a konzorciumi tagok által közösen használt „fejlesztési tervek” mappába – erről az érintett konzorciumi partnerek automatikus értesítést kapnak („Új fejlesztési terv érkezett”);
- egyúttal közvetlen e-mailben és/vagy telefonon is megkeresésre kerül a szolgáltatás ajánlással érintett konzorciumi partner, és egy tanácsadók által kezdeményezett háromoldalú konzultáció alkalmával egyeztetésre kerül sor a tanácsadó(k) az ügyfél és a szolgáltatást adó konzorciumi partner között.
A szolgáltatás teljesítése:
- ügyfél regisztráció az EU-s EDIH és az adatedih.hu oldalakon
- tanácsadói interjú megtartása (on-line vagy személyes formában); DMA felvétele, rögzítése;
- ügyfél alkalmasságától, fogadó készségétől függően tanácsadói javaslatok és/vagy szolgáltatások ajánlása ’development plan – roadmap’ és/vagy tanácsadói összefoglaló keretében.
Vezetői döntéstámogatás kialakítása
Üzleti kihívás
A kkv-k vezetői számára kiemelten fontos, hogy az üzletmenetük előremutató és minél hatékonyabb legyen, valamint a munkatársak számára időt és energiát megspóroló rendszert használjanak. A cégek életében gyakori, hogy több rendszert használnak egyidejűleg az információk feldolgozáshoz, ami nehezíti a munkát. A folyamatok felmérése, és arra adott válaszként egy kézenfekvőbb, több tulajdonsággal rendelkező rendszer használata, bevezetése a cég életében számos előnnyel bír, nem mellesleg a vezetői döntéstámogatás is sokkal effektívebb lehet.
A szolgáltatásunk segít felmérni a vállalat jelenlegi és jövőben elérhető lehetőségeit, és megfelelő válaszokat ad a felmerülő kérdésekre. A digitalizáció minden cég életében elengedhetetlen, megkönnyíti és meggyorsítja a munka elvégzését, és a jövőbeli partnerek elérésében is kiemelten fontos szerepet játszik. Minél előrehaladotabb egy vállalat digitális kultúrája, annál jelentősebb és kelendőbb lesz a piacon.
A szolgáltatás leírása, folyamata
A szolgáltatás egy személyes találkozóval indul, melyet egy felmérés követ. Ennek eredményeit közösen értékeljük ki az ügyféllel. Ezt követően tudjuk meghatározni a fejlesztési javaslatokat
A folyamat tervezett lépései
- Üzleti folyamatok felmérése - kiértékelése
- Döntéstámogatási mechanizmusok feltárása
- Folyamat-, üzlet-, informatikai fejlesztési javaslatok meghatározása
- Megoldások, alkalmazások ajánlása a 2-es pont mentén
Tanácsadóink elkötelezettek, hogy a megrendelőt és szolgáltatásait minél alaposabban megismerjék. Célunk a személyes találkozó által a munkafolyamatok és a már használt informatikai szoftverek minél részletesebb megismerése, majd ezután egy kiértékelés elvégzése. Ezután készítjük el az optimális fejlesztési tervet. A dokumentum tartalmazza az ajánlott szolgáltatásokat, képzéseket, használandó rendszereket és módszertanokat, melyet célszerű beépíteni a cég működésébe mind rövid-, mind hosszú távon. A tanácsadás célja egy alapvető informatikai ismeretekre már építő vállalkozás jövőbeli lehetőségeit megerősíteni, továbbfejleszteni és adat alapon jobbá tenni.
Célcsoport
Célcsoportunk a digitális változás és előrelépés irányába elkötelezett kis-, és középvállalkozások és Vezetőik, akik minden lehetőséget kihasználnak a fejlődésre, illetve ahol általánosságban használnak informatikai szoftvereket, és ezeknek a fejlesztése, modernizációja, digitalizációja, valamint a piacon elérhető növekedés a céljuk.
Adatlap
- Szolgáltatástípus: személyre szabott tanácsadási szolgáltatás
- Jelenlét: személyes és online
- Helyszín: ügyfél iroda, vagy online
- A szolgáltatás időtartama: összesen 20 óra (3 alkalom)
- Résztvevők száma: szolgáltatói oldalról 1-2 fő, partner oldalról a felmérés függvénye
- Szolgáltatás értéke: nettó 630.000 Ft/cég
- Kapcsolattartó adatai: Angel-Sági Andrea, elérhetősége: sagi.andrea@hte.hu
Üzleti kihívás
[1] A tanácsadói szolgáltatás ajánlások konzultációja;
[2] Az ügyfél vállalati igényeinek és jellemzőinek megfelelő digitalizációs üzletfejlesztési terv kontextusának megtárgyalása
[3] A vállalat digitalizációs fejlesztési céljainak támogatása a konzorciumi szolgáltatások révén
A szolgáltatás leírása, folyamata
A szolgáltatás egy konzultáció során kerül megvalósításra. A konzultációt megelőzően tanácsadó megküldi a KKV partner részére a korábbi tanácsadói interjú alapján készült összefoglalót, benne a kiajánlott konzorciumi szolgáltatásokkal.
A KKV partnerrel részletesebben megvizsgáljuk a tanácsadói interjú során feltárt, közösen meghatározott fejlesztési céljait, terveit, üzleti kihívásait, amelyek megoldására készültek a tanácsadói ajánlások. Felmerülő új fejlesztési célok megfogalmazása esetén az ügyféllel behatároljuk a lehetséges (felkészültségüknek, igényüknek megfelelő) szakmai, képzési támogató programokat.
Részletes tájékoztatást adunk a KKV partnernek a kiajánlott szolgáltatások tartalmáról, az igénybevétel kereteiről, feltételeiről.
A konzultáció célja, hogy kölcsönösen elfogadásra kerüljön a fejlesztési tervben szereplő egy vagy több szolgáltatási ajánlat.
Eredményes konzultációt követően a KKV partner és a kiajánlott konzorciumi szolgáltató(k) a továbbiakban közvetlenül folytatják a szolgáltatásokkal kapcsolatos megrendelési, teljesítési együttműködést.
Az ’Üzletfejlesztési konzultáció’ szolgáltatási modul eredmény célja, hogy az ügyfél olyan szolgáltatásokat kapjon a konzorciumi partnerektől, amelyek a lehető legtöbb területen megfelelő támogatást adnak a fejlesztéseihez. Eredmény dokumentum: ‘Fejlesztési terv’(roadmap)
Célcsoport
A szolgáltatás célcsoportja a Data-EDIH projektbe már bevont, tanácsadói interjún, vállalati felmérésen részt vett KKV partnerek.
Adatlap
- Fókuszterület: üzletfejlesztési szolgáltatások egyeztetése a bevont KKV partnerekkel
- Szolgáltatástípus: szakértői konzultáció, tanácsadás
- Jelenlét: személyes / online
- Helyszín: Online
- A szolgáltatás időtartama: 2+2 óra
- Résztvevők száma: 4-8 fő
- Szolgáltatás ára: 40 00Ft/fő
- A szolgáltatás ütemezése: igény szerint tervezve
- Előadók: gazdasági és technológiai tanácsadók
Pénzügyi és kontrolling rendszerek fejlesztése
Üzleti kihívás
A pénzügyi és kontrolling folyamatok hatékony kezelése a vállalati működés alapja. Az SAP ERP, MS Dynamics 365, Dyntell ERP rendszerek kiváló eszközöket biztosítanak a pénzügyi folyamatok automatizálására, az átláthatóság növelésére és a pénzügyi döntéshozatal támogatására. Azonban ezen rendszerek optimális bevezetése vagy használata kihívásokat jelenthet.
A tanácsadás során gyakorlati példákon és egyedi üzleti helyzeteken keresztül segítünk a pénzügyi és kontrolling folyamatok elemzésében. A következőkre fókuszálunk.
- Pénzügyi és kontrolling folyamatok menedzselése, optimalizálása:
- Bemutatjuk a pénzügyi és kontrolling funkciókat, beleértve az automatizált könyvelést, költségkontrollt és pénzügyi jelentések készítését.
- Pénzügyi jelentések és elemzések készítése: költségelemzések és cash-flow menedzsment területén.
- Integráció meglévő rendszerekkel:
- Bemutatjuk, hogyan integrálhatók ezek a megoldások más üzleti alkalmazásokkal (pl. Excel, BI).
- Megtérülések és költségkontroll javítása:
- A tanácsadás során feltárjuk, hogyan csökkenthetők a költségek és javítható a pénzügyi folyamatok hatékonysága a pénzügyi és kontrolling rendszerek segítségével.
- Egyedi igények felmérése és elemzése:
- Segítünk felmérni a szervezete igényeit, legyen szó KPI-okról, cash-flow menedzsmentről vagy költséghely alapú riportálásról.
A szolgáltatás folyamata
- Helyzetértékelés és igényfelmérés
- Az ügyfél pénzügyi és kontrolling folyamatai, valamint jelenlegi rendszereinek áttekintése.
- Az üzleti célok és kihívások azonosítása.
- Rendszerfunkciók bemutatása és gyakorlati példák
- Az SAP ERP, MS Dynamics 365, Dyntell ERP rendszerek pénzügyi és kontrolling moduljainak bemutatása.
- Demó
- Egy demó keretében bemutatjuk a rendszerben rejlő lehetőségeket.
- Elemzés és ajánlások kidolgozása
- A pénzügyi folyamatok hatékonyságának növelésére vonatkozó ajánlások.
Célcsoport
Pénzügyi és kontrolling szakemberek, akik hatékonyabb folyamatokat és pontosabb elemzéseket szeretnének.
Vállalatvezetők, akik az SAP ERP, MS Dynamics 365, Dyntell ERP rendszerek használatával támogatnák stratégiai és operatív döntéshozatalaikat.
Adatlap
- Szolgáltatástípus: tanácsadás, demonstráció
- Jelenlét: személyes / online
- Helyszín: 1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/c
- A szolgáltatás időtartama: 4 óra (1 alkalom)
- Résztvevők száma: 5-10 fő
- Szolgáltatás értéke: 40 000 Ft/óra
- Kapcsolattartó adatai: Tarcsi Ádám elérhetősége: (ade@inf.elte.hu)