A Data-EDIH projekt egyedi üzletfejlesztési tanácsadást kínál azon vállalkozások számára, akik felismerték a fejlődés igényét, azonban a forrásbevonás és finanszírozás tekintetében támogatásra van szükségük a megoldási lehetőségek feltérképezésében és kiválasztásában. A projekt személyes konzultációk keretében segíti a vállalkozásokat a fejlesztési célok megfogalmazásában és a célok megvalósítását támogató megoldások megvalósításában. Ezen az úton tanácsadóink aktív szerepet vállalva támogatják a vállalkozásokat.
A Data-EDIH szolgáltatásainak igénybevételéhez regisztráció szükséges!
Forrásbevonási tanácsadás
Üzleti kihívás
A bevonásra került KKV partnerek fejlesztési terveikhez keresnek beruházási forrásokat Az ügyfelek mérlegelni kívánják, hogy milyen arányban finanszírozzák a beruházásaikat saját, pályázati, vagy pénzpiaci forrásból A KKV partnerek számára bemutatandó, hogy az aktuálisan elérhető pályázati források milyen feltételekkel vehetők igénybe. Ebből adódóan ez a tanácsadási forma egy folyamatosan rendelkezésre bocsátott információs szolgáltatás.
A szolgáltatás leírása, folyamata
A bevont vagy a potenciális (bevonásra lehetséges) vállalkozások belépési pontja a szolgáltatás megrendelése, amely az alábbi, részben automatizált eljárással tehető meg.
- adatedih.hu oldalon jelentkezéssel, regisztrációval
- a jelentkezési felületen egy rövid ’kérdőív’ kitöltésével, amelyen a jelentkező megjelöli, hogy milyen témában és beruházási mértékben keres, igényel forrásbevonási tanácsadást
- elfogadó nyilatkozat, amelyben elfogadja, hogy a regisztráció megrendelésnek minősül, beküldésével elfogadja a szolgáltatásra vonatkozó elszámolási feltételeket.
- előzőleg még be nem vont vállalkozás esetén elfogadó nyilatkozat, amelyben hozzájárul, hogy a jelentkezés egyúttal a Data-EDIH programban történő regisztrációnak is minősül
- a regisztráció beérkezését követően az ügyfél automatikus válaszlevelet kap a sikeres regisztrációról és arról, hogy ezzel jogosulttá vált a forrásbevonási (pályázati) információs adatbázisunkhoz való hozzáférésre
- az adatbázis a honlapon keresztül lesz elérhető, a frissítéséről, a folyamatos aktualizálásáról a forrásbevonási támogató csoport gondoskodik
- a regisztrált jelentkezőket, megrendelőket rendszeresen e-mailben tájékoztatjuk az aktuális forrásfinanszírozási lehetőségekről, kínálatról
- az aktuális pályázatok megjelenéséről időszakos jelleggel webinárium formájában is adunk tájékoztatást a szolgáltatás keretében
Célcsoport
A szolgáltatás célcsoportja a Data-EDIH projektbe regisztrált, bevont és bevonásra kerülő potenciális KKV partnerek.
Adatlap
- Fókuszterület: a szolgáltatást megrendelő KKV partnerek kiszolgálása forráslehetőségeket tartalmazó információkkal
- Szolgáltatástípus: tanácsadás / webinár / email
- Jelenlét: személyes / online
- Helyszín: a vállalkozás székhelye, telephelye, vagy On-line
- A szolgáltatás időtartama: folyamatos
- Résztvevők száma: nem korlátozott
- Szolgáltatás ára: 40 000Ft/cég
- A szolgáltatás ütemezése: igény szerint tervezve
- Előadók: gazdasági és technológiai tanácsadók
Kkv-k előkészítése tőkebefektetésre
Üzleti kihívás
A tőkebefektetés egy olyan pénzügyi folyamat, amelyben külső befektetők (például tőkebefektetők vagy kockázati tőkét nyújtó vállalatok) beruháznak egy vállalkozásba készpénzben vagy akár tőkepapír formájában. A cél az, hogy a befektetett tőke hozzájáruljon a vállalkozás növekedéséhez, fejlődéséhez vagy akár egy innovációs úton indítsa el. Sok esetben a tőkebefektetés nemcsak pénzt jelent, hanem a befektetők tudását, kapcsolatait és tapasztalatait is, amelyek újfent szintén segíthetik a fejlődést és annak sebességét.
Egy tapasztalt tanácsadó segíthet a vállalkozásnak a tőkebefektetés előkészítésében, az üzleti terv kidolgozásában és a befektetőkkel való tárgyalásokban. A tanácsadók segítenek abban, hogyan lehet a vállalkozást vonzóvá tenni a tőkebefektetők számára, és maximalizálni az esélyeket a sikeres tőkebefektetésre.
A szolgáltatás leírása, folyamata
A szolgáltatás konkrét tartalma a vállalkozás jellegétől, igényeitől és digitalizáltsági szintjétől függően változhat. Az alábbi általános témák kerülhetnek érintésre a konzultáció során:
- Átláthatóság: Befektetők számára nagyon fontos, hogy a vállalkozásokról sok információ legyen elérhető. Be kell mutatni a vállalkozás céljait, stratégiáját és pénzügyi előrejelzéseket. Az átláthatóság és a rendszeres jelentések lehetővé teszik a befektetők számára, hogy nyomon kövessék a vállalkozás teljesítményét és felkeltsék a vágyat a befektetőben.
- Piacelemzés és versenyképesség: A vállalkozásnak ismernie kell a piacát, a versenytársakat és a piaci lehetőségeket. Az erős versenyképesség, profitabilitás és az egyediség kulcsfontosságú a befektetők számára. Ki kell emelkedni a tömegből és bizonyítania kell a cégnek a saját értékeit.
- Kiváló csapat: A befektetők gyakran az emberekre is figyelnek. Egy képzett, elkötelezett és ambiciózus vezetői csapat vonzó lehet a tőkebefektetők számára. Ugyanakkor érdemes a cégben dolgozó „zsenik” kiemelése, hogy a szakmai alap is bemutatásra kerüljön.
- Mérhető eredmények: A vállalkozásnak bizonyítania kell a kézzelfogható eredményeket és a potenciált a jövőbeni növekedésre. Az elért referenciák és eredmények meggyőzőek lehetnek. Be kell mutatni a célokhoz kapcsolódó mutatókat és kulcsfontosságú teljesítmény mérőszámokat (KPI).
Célcsoport
A szolgáltatás célcsoportja a kkv szektoron belül bármely iparág.
Adatlap
- Szolgáltatástípus: Tanácsadási szolgáltatás - konzultáció formájában.
- Jelenlét: személyesen vagy online
- Helyszín: személyesen (Debreceni Egyetem Informatikai Kar, 4028 Debrecen, Kassai út 26.) vagy online
- A szolgáltatás időtartama: 1 –16 óra
- Résztvevők száma: a kkv igénye alapján egyeztetve
- Szolgáltatás áraértéke: 40.000.- Ft / óra
- A szolgáltatás ütemezése: kkv-val egyeztetve kerül kialakításra
- Szakmai kapcsolattartó adatai: Dr. Tiba Attila
Kkv-k előkészítése közösségi finanszírozásra
A közösségi finanszírozás, vagy más néven crowdfunding, egy olyan pénzügyi modell, ami lehetővé teszi a mindennapi embereknek, hogy az interneten keresztül pénzügyi támogatást nyújtsanak ötleteknek, projekteknek és vállalkozásoknak. A crowdfunding olyan platformokon keresztül működik, ahol a projektgazda vagy vállalkozó bemutatja az ötletét, és a közösség tagjai pénzt adnak erre az ötletre, a termékért vagy a szolgáltatásért cserébe. Ez a rendszer megfordítja a hagyományos finanszírozás modellt és lehetőséget nyújt az embereknek arra, hogy közvetlenül befektessenek olyan projektekbe, amelyekkel azonosulnak, vagy amelyekben potenciált látnak. A crowdfunding nemcsak ötletek és projektek finanszírozására szolgál, hanem az üzleti vállalkozások számára is vonzó lehetőségeket kínál. Azok, akik vállalkozást indítanak vagy fejlesztenek, felhasználhatják a közösségi finanszírozást a tőke beszerzésére és a piac validálására is.
A szolgáltatás leírása, folyamata
A szolgáltatás konkrét tartalma a vállalkozás jellegétől, igényeitől és digitalizáltsági szintjétől függően változhat. Az alábbi általános témák kerülhetnek érintésre a konzultáció során:
Projekt bemutatása: A crowdfunding platformokon megtalálhatók olyan projektek és ötletek is, amelyek a hagyományos finanszírozási forrásokból kimaradnának. Ez lehetőséget teremt az innovatív és kreatív projekteknek.
Segítünk a projektgazdának vagy vállalkozónak a termékét/szolgáltatását/ ötletét bemutatni oly módon, hogy nagyobb eséllyel érje el a finanszírozásra szükséges összeget egy crowdfunding platformon. Ehhez segítünk a stratégiákat alkotni, és abban, hogy milyen anyagokat kell elkészíteni a bemutatóhoz.
Projekt végrehajtása: Amint a projekt eléri a kitűzött finanszírozási célt, a pénzt általában a projektgazda rendelkezésére áll, és a projekt vagy vállalkozás végrehajtása megkezdődik. A szolgáltatásba bele tartozik, a jövőre néző terv átnézése és javaslatot adunk, annak tovább fejlesztésére.
Potenciális visszatérés: Fontos, hogy a befektetőnknek ne csupán egy alkalommal tudjunk értékesíteni. A cél az, hogy időről időre valamilyen formában visszatérjen és vásároljon. Ehhez már jól bevált stratégiákat és módszereket adunk szolgáltatásunk során.
Célcsoport
A szolgáltatás célcsoportja a kkv szektoron belül bármely iparág.
Adatlap
Fókuszterület: Adatok hatékony kezelésének, elemzésének és a modern adat alapú technológiák alkalmazásának támogatása tanácsadással és műhelymunkákkal.
Szolgáltatástípus: tanácsadási szolgáltatás – konzultáció formájában.
Jelenlét: személyesen vagy online
Helyszín: személyesen (Debreceni Egyetem Informatikai Kar, 4028 Debrecen, Kassai út 26.) vagy online
A szolgáltatás időtartama: 1 – 16 óra
Résztvevők száma: a kkv igénye alapján egyeztetve
Szolgáltatás ára: 40.000.- Ft / óra
A szolgáltatás ütemezése: kkv-val egyeztetve kerül kialakításra
Szakmai kapcsolattartó: Dr. Tiba Attila
Üzleti kihívás
Egy üzleti portfólió bővítéséhez célszerű világosan és érthetően meghatározni az elérni kívánt rövid és hosszú távú célokat, valamint az ezek eléréséhez szükséges akciótervet. Azonosítani kell a vállalat jelenlegi piaci helyzetét, ami alapot szolgáltat a stratégiai tervek meghatározásához.
Ezeknek a terveknek a kidolgozásában lehetünk az Önök segítségére, bemutatjuk milyen lehetőségük van a portfólió bővítésre és a fejlesztésre. A piac nyújtotta lehetőségeket ki- és felhasználva és a digitális világot segítségül hívva egy új irányt és új lendületet kaphat Cégük. A fejlődéshez olyan tanácsadási szolgáltatást nyújtunk, mely adatokra építve, adatvezérelt folyamatok kialakításában segíti vállalkozását, ezáltal az üzletfejlesztés mérhető, valamint folyamatosan fenntartható lesz.
A szolgáltatás leírása, folyamata
A szolgáltatás egy személyes találkozóval kezdődik, amit egy felmérési szakasz követ. Ennek kiértékelése után határozzuk meg a következő lépéseket.
Tervezett és lehetséges lépések (ügyfél számára testre szabva):
- Rövidtávú stratégia megalkotása/áttekintése az ügyféllel
- Fejlesztéshez szükséges belső és külső adatok detektálása
- Adatalapú folyamatok kialakítása
- Adatintegrációs és fejlesztési terv kialakítása
- Lehetséges szolgáltatások, megoldások azonosítása – bevezetéséhez szükséges lépések meghatározása
Az Vállalkozás képviselőjével történő személyes találkozás alkalmával felmérésre kerülnek mind a belső folyamatok, mind a használatban lévő informatikai eszközök és szoftverek, melyek a munkát jelenleg segítik. Azokra a kérdésekre is keressük a választ, hogy mik azok a tényezők, amik jelenleg nehézséget okozhatnak. Ezután tanácsadóink elemzést végeznek, és egy modulárisan felépített akciótervet dolgoznak ki, melyek döntési pontokat tartalmaznak. A döntések mentén véglegesítjük a fejlesztési tervet, az azonosított képzési lehetőségeket, informatikai fejlesztéseket.
Célcsoport
A célcsoport minden olyan kkv és vállalkozás, akik elkötelezettek az innováció mellett, a változó környezethez való folyamatos alkalmazkodás nem jelent fennakadást a működésben, a mélyebb digitalizáció nyújtotta lehetőségeket kihasználja a saját céljaik megvalósításában, legyen az kezdő vagy több éve a piacon lévő vállalat.
Adatlap
- Szolgáltatástípus: személyre szabott tanácsadási szolgáltatás
- Jelenlét: személyes és online
- Helyszín: ügyfél iroda, vagy online
- A szolgáltatás időtartama: 40 óra (5 alkalom)
- Résztvevők száma: szolgáltatói oldalról 1-2 fő, partner oldalról a felmérés függvénye
- Szolgáltatás értéke: nettó 1.260.000 Ft
- Kapcsolattartó adatai: Angel-Sági Andrea, elérhetősége: sagi.andrea@hte.hu
Üzleti terv készítése kkv-k számára
Üzleti kihívás
Az üzleti terv készítése és annak használata kulcsfontosságú minden vállalkozás számára, legyen az egy induló vállalkozás vagy egy már meglévő cég. Az üzleti terv meghatározza a vállalkozás hosszú távú céljait, stratégiáit és a megvalósításhoz szükséges tervet. Az üzleti terv összpontosít az üzleti célkitűzések meghatározására, az erőforrások hatékony felhasználására és az üzleti stratégia kidolgozására. Ezen felül tartalmazza a pénzügyi előrejelzéseket, az erőforrások hasznosításának tervezését, a versenyképesség elemzését és az üzleti környezet értékelését.
A szolgáltatás leírása, folyamata
A szolgáltatás konkrét tartalma a vállalkozás jellegétől, igényeitől és digitalizáltsági szintjétől függően változhat. Az alábbi általános témák kerülhetnek érintésre a konzultáció során:
- Helyzetelemzés: Első lépés a kiinduló pont pontos megvizsgálása. Segítünk az induló vagy kis és középvállalkozásnak a helyzetelemzés elvégzésében, ami magában foglalja a piaci környezet, a versenytársak és az erősségek és gyengeségek felmérését. Ezután tudjuk a vállalkozás céljait meghatározni és felállítani.
- Pénzügyi tervezés: Az üzleti terv tartalmazza pénzügyi előrejelzéseket, amelyek segítenek a vállalkozásnak stabilitás fenntartásában és a kockázatkezelésben.
- A szolgáltatás egyik célja, hogy segítsük a vállalkozásokat a pénzügyi előrejelzések elkészítésében, a költségvetés kialakításában és a pénzügyi szükségletek, tudatosság meghatározásában.
- Célok és teljesítménykövetés: Az üzleti terv tartalmazza a célokhoz kapcsolódó mutatókat és kulcsfontosságú teljesítmény mérőszámokat (KPI). Segítünk a vállalkozásoknak a rendszeres után követésben és az előrelépés értékelésében.
- Befektetői kommunikáció: Segítünk (egyénileg testreszabva induló, kis- és középvállalkozásnak) az üzleti terv prezentálásában és kommunikációjában a potenciális befektetők felé. Különböző stratégiák bemutatásával, valamint lehetőséget termetünk a gyakorlásra.
- Kockázatkezelés: A tanácsadó segít a vállalkozásoknak a kockázatok azonosításában és kezelésében, valamint az alternatív terv kidolgozásában.
- Folyamatos frissítés: Fontos, hogy a szolgáltatás befejeztével is, adott időközönként frissíteni kell a rendszertevet. Igyekszünk ehhez megfelelő segédleteket adni, hogy önállóan is elvégezhető legyen.
Célcsoport
A szolgáltatás célcsoportja a kkv szektoron belül bármely iparág.
Adatlap
- Fókuszterület: Adatok hatékony kezelésének, elemzésének és a modern adat alapú technológiák alkalmazásának támogatása tanácsadással és műhelymunkákkal.
- Szolgáltatástípus: tanácsadási szolgáltatás - konzultáció formájában.
- Jelenlét: személyesen vagy online
- Helyszín: személyesen (Debreceni Egyetem Informatikai Kar, 4028 Debrecen, Kassai út 26.) vagy online
- A szolgáltatás időtartama: 1 – 16 óra
- Résztvevők száma: a kkv igénye alapján egyeztetve
- Szolgáltatás ára: 40.000.- Ft / óra
- A szolgáltatás ütemezése: kkv-val egyeztetve kerül kialakításra
- Szakmai kapcsolattartó: Dr. Tiba Attila
Üzletfejlesztés
Mérföldkövek és teljesítménymenedzsment kkv-k számára
Üzleti kihívás
Az üzleti tanácsadók kulcsfontosságú szerepet játszanak a kis- és középvállalkozások (kkv-k) sikeres teljesítménymenedzsmentjében és a mérföldkövek elérésében. Ezek olyan stratégiai gyakorlatok, amik segítik a vállalkozásoknak kitűzött célokat, fejlődést és növekedést elérni. Egy tapasztalt tanácsadó segíthet a kkv-knak a mérföldkövek kitűzésében és a teljesítmény javításában.
A szolgáltatás leírása, folyamata
A szolgáltatás konkrét tartalma a vállalkozás jellegétől, igényeitől és digitalizáltsági szintjétől függően változhat. Az alábbi általános témák kerülhetnek érintésre a konzultáció során:
- Célok meghatározása és tervezés: Első lépés a kiinduló pont pontos megvizsgálása. Segítünk az induló vagy kis és középvállalkozásnak a helyzetelemzés elvégzésében, ami magában foglalja a piaci környezet, a versenytársak és az erősségek és gyengeségek felmérését. Ezután tudjuk a vállalkozás céljait meghatározni és felállítani. Ez lehet rövid távú vagy hosszú távú cél, például az éves forgalom növelése, új termékek bevezetése vagy új piacokra való kiterjeszkedés. Az üzleti tanácsadók segíthetnek a SMART (Specifikus, Mérhető, Elérhető, Releváns, Időzített) célok megfogalmazásában.
- A vállalati kultúra és a vezetési gyakorlatok nagy hatással lehetnek a mérföldkövek elérésére. A tanácsadók segíthetnek azoknak a területeknek a felmérésében, ahol a változtatások elősegíthetik a sikert.
- Mérföldkövek meghatározása: Segítünk a mérföldkövek meghatározásában, amelyek konkrét lépéseket tartalmaznak a célok eléréséhez. Ezen felül fontos a mérföldkövek időzítésének és a prioritások meghatározása.
- Monitorozás és értékelés: A megvalósítása során fontos a folyamatos monitoring és az eredmények mérése. A tanácsadók segítenek a vállalkozásoknak olyan modellek kidolgozásában, amikkel az eredményeket nyomon lehet követni és értékelni. Ha nem lettek elérve a cél számok, az okok meghatározása után lehet a korrekciós intézkedéseket kidolgozni. Így lehet szükség esetén a stratégiát módosítani.
Célcsoport
A szolgáltatás célcsoportja a kkv szektoron belül bármely iparág.
Adatlap
- Fókuszterület: Adatok hatékony kezelésének, elemzésének és a modern adat alapú technológiák alkalmazásának támogatása tanácsadással és műhelymunkákkal.
- Szolgáltatástípus: tanácsadási szolgáltatás - konzultáció formájában.
- Jelenlét: személyesen vagy online
- Helyszín: személyesen (Debreceni Egyetem Informatikai Kar, 4028 Debrecen, Kassai út 26.) vagy online
- A szolgáltatás időtartama: 1 – 16 óra
- Résztvevők száma: a kkv igénye alapján egyeztetve
- Szolgáltatás ára: 40.000.- Ft / óra
- A szolgáltatás ütemezése: kkv-val egyeztetve kerül kialakításra
- Szakmai kapcsolattartó: Dr. Tiba Attila
Stratégiai tanácsadás mikro-, kis- és középvállalkozások (kkv) számára
Üzleti kihívás
A stratégiai szolgáltatással elősegítjük a vállalkozások hosszútávú sikerét, valamint hozzájárulunk a versenyelőny megszerzéséhez. A megfelelő stratégiai tervezéssel a vállalkozások tudatosan készülhetnek a gazdasági anomáliákra, és hatékonyabban használhatják fel erőforrásaikat, továbbá biztosíthatják a fenntartható gazdasági növekedést. A szolgáltatásunkkal segítjük a mikro-, kis- és középvállalkozásokat abban, hogy a fejlődés és növekedés érdekében meghatározzunk a vállalkozás stratégiai céljait, majd ezeket akciótervvé alakítva segítjük a kitűzött cél elérését.
A szolgáltatás leírása, folyamata
A szolgáltatás konkrét tartalma a vállalkozás jellegétől és igényeitől függően változhat.
Az alábbi általános témák kerülhetnek érintésre a konzultáció során:
- Külső és belső elemzés: A stratégiai tervezés kezdetekor fontos az átfogó helyzetelemzés. Ez magában foglalja a piaci környezet értékelését, versenytársak elemzését, valamint a vállalkozás belső erősségeinek és gyengeségeinek felmérését. (SWOT-analízis)
- Célkitűzések és vízió meghatározása: A következő lépés a vállalkozás célkitűzéseinek és hosszú távú víziójának meghatározása. A tanácsadók segítenek a vállalkozásoknak kitűzni, hogy hová szeretnének eljutni, és meghatározni az értékeiket és az üzleti kultúrájukat. (SMART analízis)
- Stratégiaalkotás: A stratégiai tanácsadók segítenek a vállalkozásoknak a céljaikhoz igazodó stratégiák kialakításában. Ez magában foglalhatja a termékfejlesztést, piacbővítést, hatékonyságnövelést vagy éppen diverzifikációt.
- Akció tervek készítése: A stratégia csak papíron ér valamit? A tanácsadók segítenek a vállalkozásoknak cselekvési terveket készíteni, amelyek konkrét lépéseket és határidőket tartalmaznak az új stratégia megvalósításához.
- Monitoring és teljesítménymenedzsment: A stratégia megvalósítása során fontos a folyamatos monitoring és az eredmények mérése. A tanácsadók segítenek a vállalkozásoknak olyan modellek kidolgozásában, amikkel az eredményeket nyomon lehet követni és szükség esetén a stratégiát tudják módosítani.
Célcsoport
A szolgáltatás célcsoportja a kkv szektoron belül bármely iparág.
Adatlap
- Fókuszterület: Adatok hatékony kezelésének, elemzésének és a modern adat alapú technológiák alkalmazásának támogatása tanácsadással és műhelymunkákkal.
- Szolgáltatástípus: tanácsadási szolgáltatás - konzultáció formájában.
- Jelenlét: személyesen vagy online
- Helyszín: személyesen (Debreceni Egyetem Informatikai Kar, 4028 Debrecen, Kassai út 26.) vagy online
- A szolgáltatás időtartama: 1 – 16 óra
- Résztvevők száma: a kkv igénye alapján egyeztetve
- Szolgáltatás ára: 40.000.- Ft / óra
- A szolgáltatás ütemezése: kkv-val egyeztetve kerül kialakításra
- Szakmai kapcsolattartó: Dr. Tiba Attila
Vállalati digitalizációs fejlesztési tanácsadás
Meghatározás: Digitalizálást érintő fejlesztési területek beazonosítása tanácsadói interjú és konzultáció alkalmával
A szolgáltatás rövid leírása, tartalma: Tanácsadói interjú keretében, személyes, vagy on-line konzultációs során felmérjük a vállalat működését stratégiai, fejlesztési céljait; támogatást nyújtunk a DMA kitöltéséhez, és rögzítjük az EU-s portálon; beazonosítjuk a fejlesztendő üzleti fókuszterületeket; ajánlásokat adunk a konzorciumi szolgáltatás kínálatból.
A szolgáltatás folyamata
A potenciális és a már bevont vállalkozások belépési pontja a Data-EDIH szolgáltatás felvételére:
- tanácsadói megkeresés indul az ügyfél felé e-mail-ben és/vagy telefonon a projekt ismertetése és a regisztrációs folyamat elindítása céljából;
- a regisztráció beérkezését követően történik az időpont egyeztetés a tanácsadói interjúra, konzultációra;
- a személyes vagy online interjú során a vállalkozás vezetőjével/vezetőivel közösen történik a vállalkozás működésének, digitális ellátottságának, jövőbeni, stratégiai céljaik, fejlesztési terveik feltérképezése;
- felmérésre kerülnek a vállalkozásnál keletkező már adatolt, vagy adatoltható tevékenységek, értékteremtő és belső kiszolgáló folyamatok;
- a fókusz azon területekre helyeződik, ahol az elakadásokat, nehézségeket a digitalizáció segítségével javítani lehet;
- az interjú során történik a DMA kérdőív kitöltésének támogatása, az ügyfelet segítve, együtt értelmezve a kérdéseket, az adott cégre releváns kifejtése. A kérdésekre adott válaszok rögzítésre kerülnek az EDIH portálon;
- az eredmény e-mailben kiküldésre kerül az ügyfélnek;
- a konzultáció során jegyzet készül (igény esetén összefoglaló dokumentumként az ügyfélnek is elküldésre kerül)
- az interjút követően a feltárt fejlesztési fókuszterületek és a konzorciumi partnerek szolgáltatáskínálata illesztésre kerül, ebből készült ajánlások az ügyfél számára kiküldésre kerülnek;
- egy újabb konzultáció során az ügyféllel egyeztetésre kerülnek a javasolt szolgáltatások;
- az egyeztetést követően az ügyfél fogadtatása alapján kerül rögzítésre az adott ügyfélre dedikált fejlesztési terv (Development plan, roadmap), ami feltöltésre kerül a konzorciumi tagok által közösen használt „fejlesztési tervek” mappába – erről az érintett konzorciumi partnerek automatikus értesítést kapnak („Új fejlesztési terv érkezett”);
- egyúttal közvetlen e-mailben és/vagy telefonon is megkeresésre kerül a szolgáltatás ajánlással érintett konzorciumi partner, és egy tanácsadók által kezdeményezett háromoldalú konzultáció alkalmával egyeztetésre kerül sor a tanácsadó(k) az ügyfél és a szolgáltatást adó konzorciumi partner között.
A szolgáltatás teljesítése:
- ügyfél regisztráció az EU-s EDIH és az adatedih.hu oldalakon
- tanácsadói interjú megtartása (on-line vagy személyes formában); DMA felvétele, rögzítése;
- ügyfél alkalmasságától, fogadó készségétől függően tanácsadói javaslatok és/vagy szolgáltatások ajánlása ’development plan – roadmap’ és/vagy tanácsadói összefoglaló keretében.
Vezetői döntéstámogatás kialakítása
Üzleti kihívás
A kkv-k vezetői számára kiemelten fontos, hogy az üzletmenetük előremutató és minél hatékonyabb legyen, valamint a munkatársak számára időt és energiát megspóroló rendszert használjanak. A cégek életében gyakori, hogy több rendszert használnak egyidejűleg az információk feldolgozáshoz, ami nehezíti a munkát. A folyamatok felmérése, és arra adott válaszként egy kézenfekvőbb, több tulajdonsággal rendelkező rendszer használata, bevezetése a cég életében számos előnnyel bír, nem mellesleg a vezetői döntéstámogatás is sokkal effektívebb lehet.
A szolgáltatásunk segít felmérni a vállalat jelenlegi és jövőben elérhető lehetőségeit, és megfelelő válaszokat ad a felmerülő kérdésekre. A digitalizáció minden cég életében elengedhetetlen, megkönnyíti és meggyorsítja a munka elvégzését, és a jövőbeli partnerek elérésében is kiemelten fontos szerepet játszik. Minél előrehaladotabb egy vállalat digitális kultúrája, annál jelentősebb és kelendőbb lesz a piacon.
A szolgáltatás leírása, folyamata
A szolgáltatás egy személyes találkozóval indul, melyet egy felmérés követ. Ennek eredményeit közösen értékeljük ki az ügyféllel. Ezt követően tudjuk meghatározni a fejlesztési javaslatokat
A folyamat tervezett lépései
- Üzleti folyamatok felmérése - kiértékelése
- Döntéstámogatási mechanizmusok feltárása
- Folyamat-, üzlet-, informatikai fejlesztési javaslatok meghatározása
- Megoldások, alkalmazások ajánlása a 2-es pont mentén
Tanácsadóink elkötelezettek, hogy a megrendelőt és szolgáltatásait minél alaposabban megismerjék. Célunk a személyes találkozó által a munkafolyamatok és a már használt informatikai szoftverek minél részletesebb megismerése, majd ezután egy kiértékelés elvégzése. Ezután készítjük el az optimális fejlesztési tervet. A dokumentum tartalmazza az ajánlott szolgáltatásokat, képzéseket, használandó rendszereket és módszertanokat, melyet célszerű beépíteni a cég működésébe mind rövid-, mind hosszú távon. A tanácsadás célja egy alapvető informatikai ismeretekre már építő vállalkozás jövőbeli lehetőségeit megerősíteni, továbbfejleszteni és adat alapon jobbá tenni.
Célcsoport
Célcsoportunk a digitális változás és előrelépés irányába elkötelezett kis-, és középvállalkozások és Vezetőik, akik minden lehetőséget kihasználnak a fejlődésre, illetve ahol általánosságban használnak informatikai szoftvereket, és ezeknek a fejlesztése, modernizációja, digitalizációja, valamint a piacon elérhető növekedés a céljuk.
Adatlap
- Szolgáltatástípus: személyre szabott tanácsadási szolgáltatás
- Jelenlét: személyes és online
- Helyszín: ügyfél iroda, vagy online
- A szolgáltatás időtartama: összesen 20 óra (3 alkalom)
- Résztvevők száma: szolgáltatói oldalról 1-2 fő, partner oldalról a felmérés függvénye
- Szolgáltatás értéke: nettó 630.000 Ft/cég
- Kapcsolattartó adatai: Angel-Sági Andrea, elérhetősége: sagi.andrea@hte.hu