Tudja, hogy mire van szüksége, de bizonytalan az új technológia bevezetésében? Közvetlen testközelből szeretné látni a technológiai megoldásokat, lehetőségeket? Keresse közvetlenül tanácsadóinkat, akik hatékony, célzott támogatást nyújtanak vállalkozása digitális fejlődéséhez. Közös konzultáció,beszélgetés során választjuk ki azokat a fejlesztéseket, melyek vállalkozása fejlődési céljait szolgálják. Tanácsadóink segítenek a technológiai problémák azonosításában és támogatják a vállalkozásokat a problémák megoldásához vezető úton. Célunk, hogy egyedileg, azaz személyre szabottan, a valós problémákhoz közvetlenül kapcsolódó javaslatokkal, szolgáltatásokkal segítsük a vállalkozások fejlődését.
A Data-EDIH szolgáltatásainak igénybevételéhez regisztráció szükséges!
Adattudományi demó labor
Üzleti kihívás
Minden új rendszer bevezetése – legyen az egy gyártó berendezés, vagy egy informatikai alkalmazás – kockázatokat rejt magában. Legyen bármilyen körültekintő a tervezés, tudatos a beszerzés, sok nehézségre, problémára az éles üzem indulásakor derül fény. Hogy lehet ezeket a kockázatokat csökkenteni?
Az Ipar4 megoldások legfontosabb pillére az adat. Ha már a tervezésnél tudunk adatot gyűjteni a berendezéseinkből, még a beruházás megkezdése előtt lehetőségünk van ezeket az adatokat elemezni, kipróbálni, hogy lássuk, várhatóan milyen mértékben leszünk képesek a termelés hatékonyságát növelni a rendelkezésünkre álló információ felhasználásával. Így mielőtt a digitalizációs projektbe komolyabb erőforrásokat fektetnék, labor környezetben kipróbálhatjuk, milyen megtérülést tud hozni számunkra egy ilyen Ipar4 alkalmazás bevezetése.
A beruházást megelőző tesztelés
A Demo LAB szolgáltatás egy több alkalomból álló, közös munka első lépése a szolgáltatást igénybe vevő vállalat és a BME Ipar 4.0 Technológiai Központ szakembereinek a bevonásával. Ezt a közös munkát összefoglalóan „beruházást megelőző tesztelésnek” nevezzük – a szolgáltatás igénybevétele előtt célszerű egy Lean A3 tesztelés workshopon részt venni, ahol megtervezhető, milyen digitalizációs beruházások szükségesek az adott vállalat számára. A közös munkának három eleme van, amelyek önálló szolgáltatásként kerültek meghatározásra. A kiválasztott fejlesztési projekt, valamint a vállalat érettségének függvényében az alábbi szolgáltatások vehetők igénybe a beruházást megelőző tesztelés keretében:
- Demo LAB: lehetséges adatelemzési megoldások áttekintése működő mintaalkalmazásokon;
- Living LAB: a TK meglévő ipar4 szcenárióinak segítségével, a tervezett beruházás bemutatása, áttekintése az egyetem szakembereivel;
- Testreszabott alkalmazás fejlesztés: a TK fejlesztőinek segítségével, egyszerű adatgyűjtési megoldás összeállítása, éles adatok gyűjtése (szenzorok / mikrokontrollerek, MI alapú kamerás adatgyűjtő állomás), a gyűjtött adatok felhasználásával egyszerű, testreszabott elemzések készítése;
Az alábbi idővonal mutatja be egy lehetséges ütemezését a beruházást megelőző tesztelésekhez tartozó szolgáltatásoknak (félkövérrel a fenti három, beágyazva a fejlesztési terv egyéb szolgáltatásai közé):
A szolgáltatás célja, előfeltételek
A szolgáltatás célja, hogy az Ipar4.0 lehetőségei közül a résztvevőkkel közösen kiválasszuk azokat a megoldásokat, melyeket az adott vállalatnál célszerű lehet alkalmazni.
Ezt a szolgáltatást azoknak a vállalatoknak javasoljuk, akik már tisztában vannak az ipari digitalizáció céljával, lehetőségeivel, de még nincs pontos elképzelésük arról, hogy milyen Ipar4.0 alkalmazásokat lenne érdemes náluk bevezetni. Előfeltétel, hogy a vállalat:
- Részt vett az Ipar 4.0 Technológiák bemutatása workshopon, vagy ismeri az Ipar 4.0 lehetőségeit, alapvetéseit;
- Részt vett a Humán készségek: a lean gondolkodás alapjai I. képzésen, vagy rendelkezik hasonló gyártási, folyamatszervezési tudással.
A szolgáltatás tartalmaz egy bemutatót, valamint egy workshopot a BME Ipar4.0 Technológiai Központ szakembereivel. Az elérhető alkalmazások, melyekből jelenleg választani lehet:
Felhőalapú beléptető- és jogosultságkezelő rendszer | Gyártási adatok feldolgozása és vizualizációja |
Gyártásmonitorozás | Gyáron belüli logisztika optimalizálása |
Ipari szenzorok - egyedi azonosítás | 3D nyomtatás |
Ipari szenzorok - távolságmérés | Önvezető járművek logisztikai alkalmazása |
IT szerver-infrastruktúra | LEAN gyártósor |
Gyártási cella felügyeleti rendszer | Gépi látáson alapuló folyamatkövető rendszer |
Gyártástervezés digitális ikerpárral | Rádiófrekvenciás (UWB) beltéri helymeghatározó rendszer |
Gyártásvezérlés külső informatikai rendszerből | Infravörös beltéri azonosító és helymeghatározó rendszer (IRID-RTLS) |
Minőségbiztosítás külső szenzorokkal | RFID alapú egyedi azonosítás és elektronikus szállítólevél |
Gyártásszimuláció - cellaelrendezés optimalizálás | Üvegház adatgyűjtés és adatvizualizáció |
Gyártásütemezés | Gyári infrastruktúra felügyeleti és hibamenedzsment rendszer |
A szolgáltatás menete
- A workshop elején egy szakmai beszélgetésben áttekintjük a vállalat megoldandó problémáit, feladatait, majd ezek alapján a TK által kínált szcenáriók közül közösen kiválasztjuk azt a 3-5 digitalizációs megoldást, mely a vállalat számára gyors megoldást jelenthet;
- Ennek alapján, a TK demonstrátorai részletesen bemutatják a kiválasztott megoldásokat;
- A látottak alapján, egy workshop keretében kidolgozzuk, hogyan lehet a kiválasztott alkalmazásokat bevezetni a vállalatnál, milyen további fejlesztési és integrációs szükséglete van az alkalmazások bevezetésének;
- A szolgáltatás eredményeként a vállalat egy rövid elemzést kap a lehetséges fejlesztésekről.
Adatlap
Szolgáltatástípus: | Konzultáció, tanácsadás | Helyszín: | BME Ipar 4.0 Technológiai Központ, 1117 Budapest, Magyar tudósok Krt. 2, BME I ép. fsz/017. |
Jelenlét, időtartam: | Személyes, 4 óra |
Ütemezés: | Egyedi időpont egyeztetés alapján |
Résztvevők száma: | 3-12 fő között | Előadók: | BME Ipar 4.0 Technológiai Központ szakemberi, egyetemi oktatók és hallgatók (igény szerint) |
Testreszabott tanácsadások
Adatvédelmi hatásvizsgálat előkészítése
Üzleti kihívás
Egy adatalapú digitalizációs fejlesztési projekt során a jogi ismeretek hiánya bizonytalanságot okozhat, amely két irányban is nehézséget jelenthet: egyfelől a jogi problémáktól való félelem akár meg is
A szolgáltatás leírása, folyamata
A szolgáltatás olyan fejlesztésekre irányul, amelyeknél adatvédelmi hatásvizsgálat elvégzésének kötelezettsége merül fel. Ilyen tevékenységek különösen az alábbiak:
- ha az adatkezelés célja személyes adatok nagy számú, illetve módszeres értékelése révén végzett profilozás,
- joghatással vagy hasonló jelentős hatással járó automatizált döntéshozatal,
- különleges (mint például egészségügyi adatok, genetikai adatok, biometrikus adatok) vagy bűnügyi személyes adatoknak nagy számban történő kezelése,
- ha egy természetes személy genetikai adatai kezelésének célja a természetes személy értékelése vagy pontozása,
- nyilvános helyek nagymértékű, módszeres megfigyelése.
A szolgáltatás célja, hogy segítséget nyújtson a hatásvizsgálat módszertanának meghatározásában, az adatkezelési folyamat lényeges körülményeinek feltárásában. A szolgáltatás eredményeként növelhető a jogi tisztázottság az adatkezelés szükségessége és arányossága tekintetében, azonosításra kerülhetnek az alkalmazandó jogszabályok és a fejlesztéssel járó kiinduló kockázatok.
Célcsoport
A szolgáltatás célcsoportja olyan tevékenységet tervező szervezetek (KKV-k mellett különösen egészségügyi ellátó és kutató intézmények), amelyek esetén adatvédelmi hatásvizsgálat elvégzésének szüksége merülhet fel.
Adatlap
Szolgáltatástípus: Tanácsadás
Jelenlét: online / személyes
Helyszín: Pécs, Pécsi Tudományegyetem, Állam-és Jogtudományi Kar (vagy egyedi igény alapján egyeztett helyszínen)
A szolgáltatás időtartama: 8 óra (2 alkalom)
Résztvevők száma: A partnerrel történő egyeztetésnek megfelelően
Szolgáltatás értéke: 30 000 Ft/óra
Kapcsolattartó adatai: Hohmann Balázs, elérhetősége: email cím: hohmann.balazs@ajk.pte.hu
Üzleti kihívás
Az egészségügyi rendszerek világszerte egyre nagyobb kihívásokkal néznek szembe a növekvő költségek, az orvoshiány és egyéb problémák miatt. Ezért minden eddiginél fontosabb, hogy a szervezetek kihasználjanak minden olyan hatékonyságnövelő lehetőséget, amelyik biztosítja, hogy minél több figyelem és erőforrás a betegek egészségben tartását és biztonságos gyógyítását szolgálja. Ebben pedig kulcsszerepet játszik a digitalizáció. A Data-EDIH projekt keretében a Semmelweis Egyetem célja, hogy támogassa az egészségügyi szervezeteket abban, hogy minél jobban kihasználják a digitalizációban rejlő lehetőségeket, felszámolják a digitális transzformáció főbb akadályait, javítsák a szolgáltatásokba bevont szervezetek digitális érettségét.
A szolgáltatás leírása, folyamata
A Semmelweis Egyetem Egészségügyi Menedzserképző Központja (EMK) a projekt keretében átfogó tanácsadási szolgáltatást nyújt a digitális transzformáció elősegítésére. Mindezt úgy, hogy a szolgáltatás középpontjában a beteg áll, akinek érdekei és jóléte minden fejlesztési törekvés középpontjában áll. Az együttműködés a szervezetekkel a European Digital Innovation Hubs Network által kifejlesztett Digital Maturity Assessment (DMA) kérdőív kitöltésével és áttekintésével kezdődik, vagyis a szervezet digitális érettségi szintjének meghatározásával. Ezt követően, illetve ezzel párhuzamosan az EMK szakértői egy speciálisan az egészségügyi szervezetek számára kifejlesztett módszertan segítségével, a menedzsment tagjaival közösen azonosítják a digitális érettség azon kulcsterületeit, amelyek közvetlenül vagy közvetetten befolyásolják a szervezet érettségét. A helyzetfelmérés egyben alkalmas arra is, hogy a menedzsment tagjai – szakértői támogatással – azonosítsák a szervezet elött álló legfontosabb feladatokat, meghatározzák a fejlesztési irányokat. A cél az, hogy elkészüljön egy olyan helyzetelemzésen alapuló fejlesztési terv, amely végrehajtása segít megszüntetni azokat az akadályokat, amelyek gátolják a szervezet digitális fejlődését és hatékonyságát, vagyis a betegek jobb, átláthatóbb és kiszámíthatóbb ellátását. A helyzetfelmérés eredményei alapján egy részletes fejlesztési terv készül, amely konkrét lépéseket és ajánlásokat tartalmaz a szervezet további fejlődéséhez. A fejlesztési terv fókuszál azon beavatkozási lehetőségekre, amelyek a szervezet saját hatáskörében is megvalósíthatóak, vagyis a menedzsment a rendelkezésre álló keretek között is képes optimalizálni szolgáltatásaikat, javítani a betegek tájékoztatását és növelni az ellátás színvonalát.
Célcsoport
A szolgáltatás célcsoportja az egészségiparban tevékenykedő kis-és középvállalkozások, valamint közszféra szervezetek
Adatlap
- Szolgáltatástípus: tanácsadás
- Jelenlét: személyes
- Helyszín: az ügyféllel történő egyeztetés szerint
- A szolgáltatás időtartama: maximum 3 óra (partnerenként eltérő)
- Résztvevők száma: 6-15 fő között
- Szolgáltatás értéke: 18 000 Ft/óra
- Kapcsolattartó adatai: Kopcsó Dániel, elérhetősége: +36206701490, data-edih@emk.semmelweis.hu
- Bevezetés, alapfogalmak.
- Alapvető felhőtechnológiai megoldások.
- Alapvető felhőtechnológiai modellek.
- Felhőtechnológiák előnye, hátránya.
- Felhőalapú technológiák architekturális megoldásai.
- Legnagyobb felhőszolgáltatók bemutatása.
- Alapvető biztonsági kérdések.
- Szolgáltatástípus: előadás, demonstráció
- Jelenlét: személyes / online
- Helyszín: 9700 Szombathely, Károlyi Gáspár tér 4.
- A szolgáltatás időtartama: 4 óra (1 alkalom)
- Résztvevők száma: max. 20 fő
- Szolgáltatás értéke: 99 000 Ft/fő
- Kapcsolattartó adatai: Bencsik Gergely,
- Elérhetősége: bg@inf.elte.hu
Folyamtok fejlesztése KPI-tól NPV-ig
Üzleti kihívás
A kis- és középvállalkozások számára az működési hatékonyság pontos mérése és fejlesztése kulcsfontosságú, amelyhez elengedhetetlen az üzleti mutatószámok (KPI-k) meghatározása és vizualizációja. Ezek mérése és felhasználása a munkavégzés során segít az üzleti célok követésében és a stratégiai irányok megtartásában. A megfelelően kialakított üzleti intelligencia (BI) rendszerek lehetővé teszik az adat-vezérelt menedzsmentet, amelyek a különböző üzleti területekről származó információkat egységes keretrendszerben dolgozzák fel. A hatékony működéshez az adatelemzés mellett a folyamatszemlélet alkalmazása is szükséges, amely kulcs a szervezet működésének a fejlesztésében. A digitalizációs, valamint a folyamatfejlesztési projektek pénzügyi értékelése a harmadik szakmódszertan a sorban, amelyek együttes alkalmazásával a kkv-k versenyképesebbé válhatnak, gyorsabban reagálhatnak a piaci változásokra, és megalapozottabb üzleti döntéseket hozhatnak.
A szolgáltatás leírása, folyamata
A szolgáltatás 2 külön alkalomból áll, amelyek során a résztvevők megismerkednek az üzleti mutatószám- és BI rendszerek felépítésével, a folyamatszemlélet és a folyamatjavítás alapvetéseivel, valamint pénzügyi megtérülés alapvető számításával. A szolgáltatás vegyes oktatási módszertant követ, amelyben a személyes jelenlétű interaktív és csapatmunka elemek megfelelő arányban ötvöződnek az elméleti ismeretátadás előadás típusú módszerével és az önálló felkészüléssel. A szolgáltatás részei:
- Elméleti alapozás – 3 órás online webinár. Témák:
- Mutatószám-rendszer felépítése: mérés nélkül nincs javulás.
- A folyamatszemlélet alapjai: digitalizálni csak jó folyamatot érdemes!
- Projektek pénzügyi értékelése a nettó jelenérték (NPV) áttekintése és értelmezése.
- Workshop – 6 órás személyes műhelymunka a BME Ipar 4.0 Technológiai Központban. Témák:
- Folyamatfejlesztés: alapeszközök és pénzügyi megtérülés.
- KPI / BI rendszertervezés
- Top-down és bottom-up módszer
- Adatszolgáltatási folyamatok
- Az ember szerepe és feladata
- Csapatmunka
- Néhány kiválasztott eset továbbfejlesztése az ismertetett eszközök alkalmazásával.
Célcsoport
A szolgáltatás célcsoportja a kkv szektorban működő vállalatok vezetői és alkalmazottjai, akik aktívan részt vesznek a vállalati folyamatok kialakításában és működtetésében. A workshop nem iparág specifikus, a megszerzett ismeretek bármely ágazatban hatékonyan alkalmazhatók.
Adatlap
Szolgáltatástípus: Workshop
Jelenlét: személyes
Helyszín: BME Ipar 4.0 Technológiai Központ, 1117 Budapest, Magyar tudósok Krt. 2, BME I ép. fsz/017.
A szolgáltatás időtartama: 9 óra (2 alkalom)
Résztvevők száma: 10 fő
Szolgáltatás értéke: 315 000 Ft/fő
Kapcsolattartó adatai: Katona László, elérhetősége: +36 20 378 8191, e-mail cím: katona.laszlo@vik.bme.hu
Folyamatoptimalizálás a digitalizáció szolgálatában I. - Keretrendszer
Üzleti kihívás
Az egészségügyet érintő globális kihívások (pandémia, orvoshiány, forráshiány, növekvő költségek stb.) miatt a szolgáltatók számára létfontosságú, hogy célszerű, jól kialakított és hatékony szervezeti struktúrával rendelkezzenek. Ez biztosítja az egyértelmű felelősségi köröket, a hatékony kommunikációt és az erőforrások optimális felhasználását, a gyors döntéshozatalt, a szükséges rugalmasságot, ami különösen fontos a dinamikusan változó egészségügyi környezetben. Mindez tehát végső soron hozzájárul a magas színvonalú betegellátáshoz. Emellett viszont elengedhetetlen az is, hogy a kórház szervezeti folyamatokban is gondolkodjon, ismerje és folyamatosan fejlessze a fő- és támogató folyamatait. A főfolyamatok közvetlenül befolyásolják a betegellátás minőségét és hatékonyságát, a támogató folyamatok pedig biztosítják a főfolyamatok zökkenőmentes működését. A szervezeti folyamatok átgondolt tervezése és folyamatos fejlesztése segíti az egészségügyi szolgáltatókat abban, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak a betegek igényeire, javítsák a szolgáltatások minőségét és növeljék az operatív hatékonyságot. A digitális megoldások tervezéséhez, bevezetéséhez szükség van a szervezeti folyamatok áttekintésére, célszerű átalakítására, hogy a technikai megoldások megfelelően tudjanak illeszkedni a működéshez.
A szolgáltatás leírása, folyamata
A megrendelt szolgáltatás alapvetően workshop jellegű, amelyben bemutatunk egy kórházi normatív folyamatmodellt. A szolgáltatás elméleti és gyakorlati elemeket is tartalmaz. A workshop során érintett témák:
- a projekt céljainak és kereteinek bemutatása,
- a szervezet folyamatainak áttekintése,
- a normatív kórházi folyamatmodell értelmezése,
- a kórház folyamathierarchiájának, - struktúrájának kialakítása,
- folyamatszervezési módszertan meghatározása.
A workshopot követően ügyfél folyamattérképet készít, amelyhez a szolgáltató szakmai támogatást biztosít. A szolgáltatás eredményeképpen elkészül a szervezet alap- és támogató folyamatait áttekintő, átfogó folyamattérkép, valamint kidolgozásra kerül a folyamatszervezés, és dokumentálás módszertana.
Célcsoport
A szolgáltatás célcsoportja az egészségiparban tevékenykedő közszféra szervezetek, valamint kis-és középvállalkozások
Adatlap
- Szolgáltatástípus: Workshop
- Jelenlét: személyes
- Helyszín: az ügyféllel történő egyeztetés szerint
- A szolgáltatás időtartama: 3 óra (1 alkalom)
- Résztvevők száma: 1-15 fő között
- Szolgáltatás értéke: 54 000 Ft/fő
- Kapcsolattartó adatai: Antal Zsuzsanna elérhetősége +36308685405, data-edih@emk.semmelweis.hu
Folyamatoptimalizálás a digitalizáció szolgálatában II. -Kritikus folyamatok meghatározása
Üzleti kihívás
Az egészségügyet érintő globális kihívások (pandémia, orvoshiány, forráshiány, növekvő költségek stb.) miatt a szolgáltatók számára létfontosságú, hogy célszerű, jól kialakított és hatékony szervezeti struktúrával rendelkezzenek. Ez biztosítja az egyértelmű felelősségi köröket, a hatékony kommunikációt és az erőforrások optimális felhasználását, a gyors döntéshozatalt, a szükséges rugalmasságot, ami különösen fontos a dinamikusan változó egészségügyi környezetben. Mindez tehát végső soron hozzájárul a magas színvonalú betegellátáshoz. Emellett viszont elengedhetetlen az is, hogy a kórház szervezeti folyamatokban is gondolkodjon, ismerje és folyamatosan fejlessze a fő- és támogató folyamatait. A főfolyamatok közvetlenül befolyásolják a betegellátás minőségét és hatékonyságát, a támogató folyamatok pedig biztosítják a főfolyamatok zökkenőmentes működését. A szervezeti folyamatok átgondolt tervezése és folyamatos fejlesztése segíti az egészségügyi szolgáltatókat abban, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak a betegek igényeire, javítsák a szolgáltatások minőségét és növeljék az operatív hatékonyságot. A digitális megoldások tervezéséhez, bevezetéséhez szükség van a szervezeti folyamatok áttekintésére, célszerű átalakítására, hogy a technikai megoldások megfelelően tudjanak illeszkedni a működéshez.
A szolgáltatás leírása, folyamata
A szolgáltatás egy workshop sorozat része, amely alapvetően épít a Folyamatoptimalizálás a digitalizáció szolgálatában I. workshop eredményeire. A workshop sorozat második részének célja a szervezet kritikus folyamatainak meghatározása és a prioritások kijelölése. A workshop elején elméleti tudásátadás keretében megtörténik a „kritikus folyamat” definíció bemutatása, amelyet követően a kórház a tanácsadók segítségével meghatározza saját kritikus folyamatait. A workshop lebonyolítás interaktív módon történik. Az ügyfél feladatai közé tartozik a kulcsszereplők kijelölése az egyes kritikus folyamatokhoz, valamint vezetői döntés alapján a kritikus folyamat kiválasztása. A tanácsadói feladat pedig a kritikus folyamat kiválasztására vonatkozó javaslat elkészítése. A workshop eredményterméke a szervezet kritikus folyamatait bemutató jelentés, amely tartalmazza a vezetői döntés alapján kiválasztott folyamatot.
Célcsoport
A szolgáltatás célcsoportja az egészségiparban tevékenykedő közszféra szervezetek, valamint kis-és középvállalkozások
Adatlap
- Szolgáltatástípus: Workshop
- Jelenlét: személyes
- Helyszín: az ügyféllel történő egyeztetés szerint
- A szolgáltatás időtartama: 3 óra (1 alkalom)
- Résztvevők száma: 1-15 fő között
- Szolgáltatás értéke: 54 000 Ft/fő
- Kapcsolattartó adatai: Antal Zsuzsanna elérhetősége +36308685405, data-edih@emk.semmelweis.hu)
Mesterséges intelligencia alkalmazások felhő környezetben
Üzleti kihívás
A képzés célja, hogy a résztvevők elsajátítsák a mesterséges intelligencia (MI) alapvető fogalmait, valamint megismerjék, hogy milyen eszközök állnak rendelkezésre a Microsoft Azure felhőszolgáltatásában MI megoldások létrehozásához. A kurzus végén a résztvevők rendelkeznek majd az alapvető tudással ahhoz, hogy képesek legyenek önállóan létrehozni és kezelni egyszerű MI alapú projekteket, azaz képesek MI eszközöket alkalmazni a feladataik megoldása során.
A képzés során gyakorlati példák és feladatok segítségével kerülnek az egyes témakörök bemutatásra, amelyek segítenek megérteni az MI alapvető fogalmait és az alkalmazható Azure technológiáit.
A képzés tartalma
- Bevezetés, amelynek során áttekintésre kerülnek a képzés témakörei, valamint röviden bemutatásra kerül a Microsoft Azure felhőszolgáltatás és annak elérése.
- Bevezetés a mesterséges intelligenciába.
- A gépi tanulás alapvető fogalmai és céljai.
- Számítógépes látási munkafolyamatok áttekintése, a számítógépes látás alapvető fogalmainak és az Azure platformon elérhető számítógépes látás szolgáltatások bemutatása.
- Természetes nyelv feldolgozási (natural language processing, NLP) munkafolyamatok áttekintése, az NLP alapelvei és az Azure platformon elérhető NLP megoldások bemutatása.
- Társalgó mesterséges intelligencia (conversational AI) működésének alapelvei és az Azure platformon elérhető chatbot szolgáltatások bemutatása.
- További példaalkalmazások és összefoglalás: a résztvevők további gyakorlati példákon keresztül megismerjék hogyan lehet az Azure platformot felhasználni különböző mesterséges intelligencia alapú megoldások létrehozásához.
Célcsoport
A szolgáltatás célcsoportja a kkv szektoron belül bármely iparág.
Adatlap
- Fókuszterület: Adatok hatékony kezelésének, elemzésének és a modern adat alapú technológiák alkalmazásának támogatása területspecifikus képzésekkel.
- Jelenlét: személyesen vagy online
- Helyszín: személyesen (Debreceni Egyetem Informatikai Kar, 4028 Debrecen, Kassai út 26.) vagy online
- A képzés időtartama: 16 óra (2 x 8 órás bontásban)
- A képzés ára: 270.000.- Ft / fő
- Szakmai kapcsolattartó: Dr. Tiba Attila
Vezetői információs rendszerek, üzleti intelligencia rendszerek
Üzleti kihívás
A vállalatok és szervezetek vezetői, döntéshozói és munkavállalói számára elengedhetetlen a gyors és pontos információkhoz való hozzáférés. Az adatok mennyiségének növekedésével és az üzleti környezet komplexitásának fokozódásával a hagyományos módszerek nem elegendők az üzleti döntéshozatal támogatására. A vezetői információs rendszerek (MIS – Management Information Systems) és az üzleti intelligencia rendszerek (BI – Business Intelligence) hatékony megoldásokat nyújtanak a döntéshozók számára azáltal, hogy rendszerezett, valós idejű és releváns adatokat biztosítanak.
A vezetői információs rendszerek és BI rendszerek előnyei:
- Adatok rendszerezése és elérhetősége:
- A vezetői információs rendszerek segítenek a szervezet különböző adatforrásaiból származó információkat egységes rendszerbe szervezni, amely könnyen hozzáférhető a vezetők számára.
- Stratégiai és operatív döntéshozatal támogatása:
- A BI és MIS rendszerek lehetővé teszik mind a rövid távú operatív, mind a hosszú távú stratégiai döntések megalapozását.
- Valós idejű riportok és KPI-k követése:
- Az ilyen rendszerek révén a vezetők valós időben követhetik a kulcsfontosságú mutatókat (KPI-k), és gyorsan reagálhatnak a változó körülményekre.
- Versenyelőny biztosítása:
- Az adatok elemzésével nyert mélyebb piaci ismeretek révén a szervezetek gyorsabban reagálhatnak a piaci változásokra, és versenyelőnyre tehetnek szert.
A Data-EDIH projekt szakértői segítséget nyújtanak a vezetői információs rendszerek és BI rendszerek sikeres bevezetésében és előkészítésében, hogy a szervezetek teljes mértékben kihasználhassák ezek nyújtotta előnyöket.
Az alábbi főbb kihívásokra és megoldásokra fókuszálunk:
Probléma neve: Vezetői döntéshozatal megbízható adatok alapján
Tanácsadási szolgáltatás:
A vezetői információs rendszerek és BI rendszerek bevezetését megelőző tanácsadási szolgáltatásunk során segítünk a szervezet információs infrastruktúrájának előkészítésében. Az alábbi témákra fókuszálunk:
- Adatstruktúra és adatforrások feltárása: Elemzésünk révén megállapítjuk, hogy a szervezet adatai mennyire alkalmasak vezetői információs és BI rendszerekben történő felhasználásra, és javaslatokat teszünk az adatok rendszerezésére.
- KPI-k és információs igények azonosítása: Segítünk meghatározni azokat a kulcsmutatókat (KPI-k), amelyek relevánsak a vezetői döntéshozatal támogatásában.
- Rendszerintegrációs lehetőségek: Bemutatjuk, hogyan lehet a vezetői információs rendszereket integrálni a meglévő vállalati rendszerekkel, például a vállalatirányítási rendszerrel.
- Demó bemutatása: Egy példán keresztül bemutatjuk, hogy egy BI rendszer miként támogatja az információk gyors elérését és azok felhasználását stratégiai döntéshozatalra.
A szolgáltatás folyamata
A tanácsadási szolgáltatás keretében segítünk az automatizált dokumentumkezelési megoldások bevezetésében és optimalizálásában, az alábbi lépések mentén:
- Helyzetértékelés és igényfelmérés
- Az ügyfél szervezeti működésének, adatainak és folyamatait érintő kihívásainak áttekintése.
- Az üzleti célok és elvárások megfogalmazása.
- Adatok és üzleti folyamatok elemzése
- Az adatok minőségének, elérhetőségének és minőségének értékelése.
- Az adatigények és KPI-k azonosítása az üzleti döntéshozatali folyamatokhoz kapcsolódóan.
- Demó bemutatása és javaslatok kidolgozása
- Egy BI-eszköz segítségével gyakorlati példán keresztül bemutatjuk az adatvizualizációt és a döntéstámogatási folyamatokat.
- Javaslatot teszünk a megfelelő eszköz(ök) és folyamatok bevezetésére.
- Ajánlások és további lépések meghatározása
- Összefoglaljuk a megállapításokat, és ajánlásokat teszünk a vezetői információs és BI rendszerek sikeres bevezetésére.
Célcsoport
Vállalatvezetők, akik valós idejű és megbízható információkra építve szeretnének stratégiai és operatív döntéseket hozni.
Pénzügyi és kontrolling szakemberek, akik kulcsfontosságú riportokat és elemzéseket készítenek a vezetők számára.
Adatlap
- Szolgáltatástípus: tanácsadás, demonstráció
- Jelenlét: személyes / online
- Helyszín: 1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/c
- A szolgáltatás időtartama: 4 óra (1 alkalom)
- Résztvevők száma: 5-10 fő
- Szolgáltatás értéke: 40 000 Ft/óra
- Kapcsolattartó adatai: Tarcsi Ádám elérhetősége: (ade@inf.elte.hu)
Folyamatoptimalizálása a digitalizációs szolgálatában III
Üzleti kihívás
Az egészségügyet érintő globális kihívások (pandémia, orvoshiány, forráshiány, növekvő költségek stb.) miatt a szolgáltatók számára létfontosságú, hogy célszerű, jól kialakított és hatékony szervezeti struktúrával rendelkezzenek. Ez biztosítja az egyértelmű felelősségi köröket, a hatékony kommunikációt és az erőforrások optimális felhasználását, a gyors döntéshozatalt, a szükséges rugalmasságot, ami különösen fontos a dinamikusan változó egészségügyi környezetben. Mindez tehát végső soron hozzájárul a magas színvonalú betegellátáshoz. Emellett viszont elengedhetetlen az is, hogy a kórház szervezeti folyamatokban is gondolkodjon, ismerje és folyamatosan fejlessze a fő- és támogató folyamatait. A főfolyamatok közvetlenül befolyásolják a betegellátás minőségét és hatékonyságát, a támogató folyamatok pedig biztosítják a főfolyamatok zökkenőmentes működését. A szervezeti folyamatok átgondolt tervezése és folyamatos fejlesztése segíti az egészségügyi szolgáltatókat abban, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak a betegek igényeire, javítsák a szolgáltatások minőségét és növeljék az operatív hatékonyságot. A digitális megoldások tervezéséhez, bevezetéséhez szükség van a szervezeti folyamatok áttekintésére, célszerű átalakítására, hogy a technikai megoldások megfelelően tudjanak illeszkedni a működéshez.
A szolgáltatás leírása, folyamata
A megrendelt szolgáltatás egy workshop sorozat része, amely alapvetően épít a Folyamatoptimalizálás a digitalizáció szolgálatában I. és II. workshopok eredményeire. A workshop sorozat harmadik részének célja a korábbi workshop keretében kiválasztott kritikus folyamat modellezése és elemzése. A workshop keretében sor kerül a kiválasztott folyamat részletes feltérképezésére (AS-IS állapot) és a digitalizációs kapcsolódások, lehetőségek feltárására. A workshop lebonyolítása interaktív módon történik. Az ügyfél feladatai közé tartozik az adatok biztosítása és a kiválasztott folyamat további részleteinek megosztása. A tanácsadói feladat pedig a folyamatmodell kidolgozása a kiválasztott kritikus folyamathoz, valamint az előzetes gyökérokelemzés és digitalizációs lehetőségek azonosítása. A workshop eredményterméke a kiválasztott folyamat részletes modellezése (AS-IS folyamat), valamint az elsődleges digitalizációs lehetőségek feltárása alapján elkészített folyamatábra és elemzési jelentés.
Célcsoport
A szolgáltatás célcsoportja az egészségiparban tevékenykedő közszféra szervezetek, valamint kis-és középvállalkozások
Adatlap
- Szolgáltatástípus: Workshop
- Jelenlét: személyes
- Helyszín: az ügyféllel történő egyeztetés szerint
- A szolgáltatás időtartama: 3 óra (1 alkalom)
- Résztvevők száma: 1-15 fő között
- Szolgáltatás értéke: 54 000 Ft/fő
- Kapcsolattartó adatai: Antal Zsuzsanna elérhetősége +36308685405, data-edih@emk.semmelweis.hu)
Power BI tréning – Üzleti adatok vizualizációja és elemzése egyszerűen
Üzleti kihívás
Az adatok megfelelő vizualizációja és elemzése elengedhetetlen az adatvezérelt döntéshozatalhoz. Sok vállalat azonban nehézségekbe ütközik az adatok hatékony feldolgozása és bemutatása során, mivel nem rendelkezik megfelelő eszközökkel vagy naprakész tudással a modern üzleti intelligencia platformok használatához.
A Power BI a Microsoft üzleti intelligencia eszköze, amely lehetővé teszi az adatok egyszerű integrációját, elemzését és vizualizációját, támogatva ezzel a gyors és megalapozott döntéshozatalt.
A tréning során résztvevőink megtanulják, hogyan készíthetnek interaktív riportokat és dashboardokat saját adatbázisukból. Megismerhetik, hogy hogyan kapcsolják össze a különböző adatforrásokat, például Excel fájlokat, adatbázisokat vagy felhőalapú szolgáltatásokat.
A tréninget úgy terveztük, hogy az alapoktól indulva haladjon a fejlett funkciók bemutatásáig, mindezt gyakorlatorientált megközelítéssel.
A Power BI tréningünk során a résztvevők gyakorlati példákon keresztül ismerkedhetnek meg az eszköz alapjaival és haladó funkcióival. A következőkre fókuszálunk:
- Adatok betöltése és feldolgozása: az alapvető adatkapcsolatok kialakítása és az adatok előkészítése elemzésre.
- Riportok és dashboardok készítése: bemutatjuk, hogyan lehet egyszerűen, de hatékonyan vizualizálni az adatokat, interaktív riportok és vizualizációk létrehozásával.
- Adatok modellezése és kapcsolatok kezelése: Hogyan hozzunk létre adatmodellt és kezeljük az adatkapcsolatokat a komplex analízisekhez.
- Haladó funkciók bemutatása: időalapú számítások, KPI-készítés és egyéb haladó funkciók használata (pl. DAX alapok).
- Publikálás: Az elkészült riportok megosztása.
Tematika
- Bevezetés és alapok elsajátítása
- A Power BI felületének és alapvető funkcióinak bemutatása.
- Adatkapcsolatok létrehozása.
- Riportok és vizualizációk készítése
- Interaktív grafikonok, diagramok és térképes vizualizációk létrehozása.
- Tippek a vizuálisan vonzó dashboardok készítéséhez.
- Adatmodellezés
- Adatkapcsolatok és hierarchiák létrehozása.
- Haladó elemzési funkciók, például DAX használata.
- Publikálás és megosztás
- Az elkészült riportok publikálása a Power BI szolgáltatásban.
- Gyakorlati példák és kérdések megválaszolása
- Egyedi problémák és használati esetek megvitatása.
Célcsoport
- Pénzügyi és kontrolling szakemberek, akik hatékonyabb adatkezelést és elemzést szeretnének elérni.
- Vállalatvezetők, akik valós időben szeretnék követni üzleti folyamataik alakulását.
- IT szakemberek, akik támogatják a BI eszközök szervezeti bevezetését és alkalmazását.
Adatlap
- Szolgáltatástípus: tanácsadás, demonstráció
- Jelenlét: személyes / online
- Helyszín: 1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/c
- A szolgáltatás időtartama: 8 óra (1 alkalom)
- Résztvevők száma: 5-10 fő
- Szolgáltatás értéke: 99 000 Ft/fő
- Kapcsolattartó adatai: Tarcsi Ádám elérhetősége: (ade@inf.elte.hu)
Adatlap
- Szolgáltatástípus: workshop
- Jelenlét: személyes / online
- Helyszín: 1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/c
- A szolgáltatás időtartama: 8 óra (1 alkalom)
- Résztvevők száma: 1-20 fő
- Szolgáltatás értéke: 88 000 Ft/fő
Adatlap
- Szolgáltatástípus: tanácsadás
- Jelenlét: személyes / online
- Helyszín: megrendelővel egyeztetve
- A szolgáltatás időtartama: 40 óra
- Résztvevők száma: 1-20 fő
- Szolgáltatás értéke: 30 000 Ft/óra
- Kapcsolattartó adatai: Tarcsi Ádám,
Adatlap
- Szolgáltatástípus: tanácsadás
- Jelenlét: személyes / online
- Helyszín: megrendelővel egyeztetve
- A szolgáltatás időtartama: 40 óra
- Résztvevők száma: 1-20 fő
- Szolgáltatás értéke: 30 000 Ft/óra
- Kapcsolattartó adatai: Tarcsi Ádám,
Egészségügyi döntéstámogatás mesterséges intelligenciával
Üzleti kihívás
A szolgáltatás célja, hogy a klinikai Big Data és a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásának lehetőségeit kombinálva segítse az egészségügyi intézményeket (kórházakat és az állami egészségügyi szektor más szereplőit) abban, hogy az orvosi diagnózisok felállítása hatékonyabb legyen.
A szolgáltatás leírása, folyamata
A szolgáltatás célja, hogy tanácsadást nyújtson azzal kapcsolatban, hogyan lehet a rendelkezésre álló, különböző típusú egészségügyi adatokat és a modern MI módszereket felhasználni arra, hogy segítse az orvosokat (vagy kutatókat) az adatok gyors és hatékony elemzésében, ezzel elősegítve a jobb betegellátást és az egészségügyi erőforrások hatékonyabb felhasználását.
Az alábbi általános témák kerülhetnek érintésre a konzultáció során:
§ Adatforrások azonosítása, adatgyűjtés, adatelőkészítés: Tanácsadás a klinikai Big-Data feldolgozás lehetőségeivel kapcsolatban, amely magában foglalja a szükséges adatok gyűjtésének, előkészítésének és feldolgozásának általános kérdéseit is (például szöveges leletek, laborvizsgálati eredmények, képalkotó vizsgálatok felvételei, populáció szintű egészségügyi adatok stb.).
§ MI módszerek alkalmazhatósága: Tanácsadás az alkalmazható MI módszerekkel kapcsolatban, többek között releváns mintázatok és összefüggések azonosítására, valamint a diagnózis felállításának támogatására.
§ Megelőző intézkedések: Tanácsadás trendek, járványok előrejelzésével, valamint szűrőprogramok adatainak feldolgozásával, és a páciensek priorizálásával kapcsolatban.
§ Korai felismerés: Tanácsadás különböző betegségek (például méhnyakrák, diabétesz, melanoma) korai felismeréséhez mesterséges intelligencia alapú képelemzéssel.
§ Személyre szabott gyógyászat: Általános tanácsadása a klinikai Big-Data és a mesterséges intelligencia módszerek alkalmazási lehetőségeiről az egyéni kezelési és terápiás tervek kidolgozásában.
Célcsoport
A szolgáltatás célcsoportja a kkv szektoron belül bármely iparág.
Adatlap
· Szolgáltatástípus: Tanácsadás
· Jelenlét: személyesen vagy online
· Helyszín: Debreceni Egyetem Informatikai Kar, 4028 Debrecen, Kassai út 26. vagy online
· A szolgáltatás időtartama: 16 óra (4 alkalom)
· Résztvevők száma: a kkv igénye alapján egyeztetve
· Szolgáltatás értéke: 40.000.- Ft / óra
· Kapcsolattartó adatai: Dr. Tiba Attila, elérhetősége
Általános adatelemzési tanácsadás
Üzleti kihívás
Az üzleti és termelési adatok megfelelő elemzésével a vállalkozás értékes információkat nyerhet például a belső működéséről, az ügyfelek jellemzőiről, vagy a piac működéséről. Ez lehetővé teszi többek között, hogy a vállalkozás előnyösebb üzleti stratégiákat alakítson ki, javítsa az ügyfél-elégedettséget, továbbá támogassa a termékfejlesztést és a hatékony marketingstratégia kialakítását is. A szolgáltatás célja, hogy általános tanácsadást nyújtson kis- és középvállalkozásoknak a rendelkezésre álló adataik különböző célokkal történő elemzésével kapcsolatban. Azaz, hogy segítse a vállalkozásoknak kiaknázni a rendelkezésre álló adatvagyonukban és a nyilvánosan hozzáférhető adatokban rejlő értéket és lehetőségeket, valamint, hogy elősegítse az adatvezérelt döntéshozatal kialakítását.
A szolgáltatás leírása, folyamata
Az adatelemzési tanácsadás a vállalkozás üzleti folyamatainak hatékonyságát javító elemzési folyamatok kidolgozásával kapcsolatos általános konzultációt jelent, beleértve az adatelemzési célok meghatározásához és az adatelemzési folyamatok kialakításához, konkrét elemzési feladatok a legjobb gyakorlatok alkalmazásával történő végrehajtásához és a kapott eredmények értelmezéséhez kapcsolódó tanácsadást is. A szolgáltatás konkrét tartalma a vállalkozás jellegétől, igényeitől és digitalizáltsági szintjétől függően változhat.
Az alábbi általános témák kerülhetnek érintésre a konzultáció során:
- Adatforrások azonosítása és adatgyűjtés stratégiája
- Adatminőség és adattisztítás módszerei
- Adatelemzési technikák és algoritmusok
- Prediktív elemzés és modellezés
- Adatbányászat és mintázatfelismerés
- Szegmentálás (például ügyfélprofilok kialakítása)
- Trendelemzés és előrejelzés
- Az eredmények értelmezése
Célcsoport
A szolgáltatás célcsoportja a kkv szektoron belül bármely iparág.
Adatlap
- Fókuszterület: Adatok hatékony kezelésének, elemzésének és a modern adat alapú technológiák alkalmazásának támogatása tanácsadással és műhelymunkákkal.
- Szolgáltatástípus: Ttanácsadási szolgáltatás - konzultáció formájában.
- Jelenlét: személyesen vagy online
- Helyszín: személyesen (Debreceni Egyetem Informatikai Kar, 4028 Debrecen, Kassai út 26.) vagy online
- A szolgáltatás időtartama: 1 – 16 óra (4 alkalom)
- Résztvevők száma: a kkv igénye alapján egyeztetve
- Szolgáltatás áraértéke: 40.000.- Ft / óra
- A szolgáltatás ütemezése: kkv-val egyeztetve kerül kialakításra
- KSzakmai kapcsolattartó adatai: Dr. Tiba Attila, elérhetősége: (telefonszám, e-mail cím: )
Adatvizualizáció és vizuális elemzés
Üzleti kihívás
Az adatvizualizáció eszköztárának alkalmazásával a vállalkozások könnyebben megérthetik a rendelkezésre álló adataikat. A megfelelő vizualizációk segítségével a vállalkozás döntéshozói könnyebben azonosíthatnak olyan mintákat, tendenciákat és összefüggéseket, amelyek segíthetnek a hatékonyabb üzleti döntések meghozatalában. A vizuális elemzések segítségével a vezetők gyorsabban kaphatnak áttekintést a vállalkozás teljesítményéről és az esetleges problémákról, így hamarabb reagálhatnak és hatékonyabban kezelhetik azokat. Emellett a vizuális elemzések jellemzően könnyebben érthetőek és áttekinthetőek, így hatékonyabbá válhat az információk megosztása és az együttműködés a különböző részlegek és csapatok között. A szolgáltatás célja testreszabott adatvizualizációk tervezése, vizuális adatelemzés és az ezekkel kapcsolatos tanácsadás.
A szolgáltatás leírása, folyamata
A szolgáltatás konkrét tartalma a vállalkozás jellegétől, igényeitől és digitalizáltsági szintjétől függően változhat.
Az alábbi általános témák kerülhetnek érintésre a konzultáció során:
- Adatforrások azonosítása: A szükséges adatforrások azonosítása, azok kiértékelése, valamint a különböző adatforrások integrációjával kapcsolatos tanácsadás átfogó adatvizualizációk létrehozásához. Az adatforrások lehetnek belső vagy külső források, például belső adatkészletek, publikus adatkészletek, online analitikai adatok, szenzorok és más adatgyűjtő eszközök adatai.
- Adatvizualizációk tervezése: Különböző típusú és összetettségű vizualizációk (például diagramok, grafikonok, térképek, irányítópultok stb.) tervezése és kidolgozása, például Power BI vagy Tableau szoftverek használatával. Interaktív vizualizációk kidolgozása, ami lehetővé teszi az adatok különböző szempontok szerinti szűrését, rendezését és csoportosítását.
- Vizuális adatelemzés: Vizuális adatelemzések kidolgozásai, amelyek segítségével a vállalkozás könnyebben azonosíthatja a mintázatokat, tendenciákat és összefüggéseket az adatokban.
- Adatvizualizációs tanácsadás: Szakértői tanácsadás nyújtása az adatok vizuális elemzéséhez és az adatvizualizációk készítéséhez. A személyre szabott konzultációk segítik a vállalkozást abban, hogy hatékonyabban használja az adatvizualizációs eszközöket és online szolgáltatásokat, valamint, hogy adatalapú döntéseket hozzanak az üzleti tevékenységükkel kapcsolatban vizuális elemzéseket is használva.
Célcsoport
A szolgáltatás célcsoportja a kkv szektoron belül bármely iparág.
Adatlap
- Fókuszterület: Adatok hatékony kezelésének, elemzésének és a modern adat alapú technológiák alkalmazásának támogatása tanácsadással és műhelymunkákkal.
- Szolgáltatástípus: Ttanácsadási szolgáltatás - konzultáció formájában.
- Jelenlét: személyesen vagy online
- Helyszín: személyesen (Debreceni Egyetem Informatikai Kar, 4028 Debrecen, Kassai út 26.) vagy online
- A szolgáltatás időtartama: 1 – 16 óra (4 alkalom)
- Résztvevők száma: a kkv igénye alapján egyeztetve
- Szolgáltatás áraértéke: 40.000.- Ft / óra
- A szolgáltatás ütemezése: kkv-val egyeztetve kerül kialakításra
- KSzakmai kapcsolattartó adatai: Dr. Tiba Attila,
Üzleti kihívás
Az orvosi képfeldolgozás olyan terület, amelyben a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazása jelentős mértékben javíthatja a diagnosztika költség- és időhatékonyságát, valamint annak reprodukálhatóságát is. Az áteresztőképesség növelésével a modern képfeldolgozó módszerek alkalmazása hozzájárul a betegségek korai felismeréshez és a betegellátás minőségének javításához is. A szolgáltatás célja, hogy szakértői tanácsadással segítse az egészségügyi intézményeket az orvosi képekkel kapcsolatos modern képfeldolgozási módszerek és technikák alkalmazásával és az ezeken alapuló képfeldolgozó rendszerek kidolgozásával kapcsolatban.
A szolgáltatás leírása, folyamata
A konzultációk során a szakértők az ügyfelekkel együttműködve tárják fel az adott orvosi képfeldolgozási problémát, az adatelemzési célkitűzéseket és az egyedi igényeket, amely alapján testreszabott tanácsokat és megoldási javaslatokat nyújtanak a megfelelő technikák és eszközök kiválasztásához. Emellett tanácsadást nyújtanak az implementáció során, a kidolgozott módszer teljesítményének kiértékelésében és az eredmények értelmezésében is.
Az alábbi általános témák kerülhetnek érintésre a konzultáció során:
- Adatgyűjtés és adatkezelés orvosi képek esetében
- Képfeldolgozási alapelvek az orvosi képek esetében
- Előfeldolgozási és zajszűrési módszerek
- Képjavítás és képátalakítás az orvosi képfeldolgozásban
- Képregisztráció
- Szegmentáció és osztályozás
- MI technikák alkalmazása a diagnosztikában
- Biztonság és adatvédelem kérései az orvosi képfeldolgozásban
Célcsoport
A szolgáltatás célcsoportja a kkv szektoron belül bármely iparág.
Adatlap
- Fókuszterület: Adatok hatékony kezelésének, elemzésének és a modern adat alapú technológiák alkalmazásának támogatása tanácsadással és műhelymunkákkal.
- Szolgáltatástípus: tanácsadási szolgáltatás - konzultáció formájában.
- Jelenlét: személyesen vagy online
- Helyszín: személyesen (Debreceni Egyetem Informatikai Kar, 4028 Debrecen, Kassai út 26.) vagy online
- A szolgáltatás időtartama: 1 – 16 óra (4 alkalom)
- Résztvevők száma: a kkv igénye alapján egyeztetve
- Szolgáltatás ára: 40.000.- Ft / óra
- A szolgáltatás ütemezése: kkv-val egyeztetve kerül kialakításra
- Szakmai Kapcsolattartó adatai: Dr. Tiba Attila, elérhetősége: (telefonszám:, e-mail cím: )
Orvosi képfeldolgozás
Adatlap
- Szolgáltatástípus: tanácsadás,
- Jelenlét: személyes / online
- Helyszín: 1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/c
- A szolgáltatás időtartama: 40 óra
- Résztvevők száma: 5-10 fő
- Szolgáltatás értéke: 30 000 Ft/óra
- Kapcsolattartó adatai: Tarcsi Ádám elérhetősége: (ade@inf.elte.hu)
Piaci és alapanyagár-előrejelzések MI technológiával
Üzleti kihívás
Az alapanyagárak és piaci trendek előrejelzése kiemelt fontosságú minden olyan vállalkozás számára, amely hatékony költségmenedzsmentre és versenyelőny megszerzésére törekszik. Az árak volatilitása, a globális piacok kiszámíthatatlansága és a rendelkezésre álló információk sokszínűsége megnehezíti az előrejelzéseket hagyományos módszerekkel.
A Mesterséges Intelligencia (MI) technológiával támogatott előrejelzések előnyei:
- Adatok nyomkövetése valós időben:
- Internetes forrásokból és piaci adatszolgáltatóktól gyűjtött adatok elemzése biztosítja az aktuális árak és trendek folyamatos figyelését.
- Pontosabb előrejelzések:
- A gépi tanulási algoritmusok segítségével az árak és piaci trendek történeti adatai alapján pontosabb előrejelzések készíthetők, mint a hagyományos statisztikai módszerekkel.
- Gyorsabb reakcióidő:
- Az előrejelzések és valós idejű adatok révén a vállalatok proaktívan reagálhatnak a változó piaci környezetre.
- Költséghatékonyság növelése:
- A megalapozott előrejelzések révén csökkenthető a készletfinanszírozási költség, optimalizálható a beszerzés és javítható az árazási stratégia.
A Data-EDIH projekt szakértői olyan megoldásokat nyújtanak, amelyek segítségével az MI-technológiák gyakorlati alkalmazását bevezetheti szervezetébe, ezzel támogatva a stratégiai és operatív döntéseket.
Probléma neve: Alapanyagárak nyomon követésének és előrejelzésének nehézségei
Tanácsadási szolgáltatás:
A szolgáltatás keretében megismertetjük az MI-technológiákkal támogatott piaci és alapanyagár-előrejelzési lehetőségeket, gyakorlati példák és demó segítségével. Fókuszunk:
- Adatgyűjtés internetes forrásokból: Bemutatjuk, hogyan lehet az internetes adatszolgáltatóktól, nyilvános forrásokból és piaci adatbázisokból információkat gyűjteni.
- MI-alapú előrejelzési modell alkalmazása: Egy valós példán keresztül demonstráljuk, hogyan készíthetőek előrejelzések az összegyűjtött adatokból gépi tanulási modellek segítségével.
- Trendek és kockázatok azonosítása: Elemezzük, hogy a piaci trendek és kockázatok miként befolyásolják az árakat, és hogyan lehet ezeket figyelembe venni a döntéshozatali folyamatban.
- Cselekvési javaslatok: Bemutatjuk, hogyan lehet a kapott előrejelzéseket a beszerzési és árképzési stratégia részeként alkalmazni.
A szolgáltatás leírása, folyamata
A tanácsadási szolgáltatás keretében segítünk az automatizált dokumentumkezelési megoldások bevezetésében és optimalizálásában, az alábbi lépések mentén:
- Helyzetértékelés és igényfelmérés
- Az ügyfél tevékenységi területének és piaci környezetének megismerése.
- Az alapanyag- és piaci árak figyelésével kapcsolatos jelenlegi gyakorlatok áttekintése.
- Demó bemutatása
- Internetes forrásokból származó adatok gyűjtésének bemutatása (pl. egy konkrét termék árainak nyomon követése).
- Az összegyűjtött adatok MI-alapú elemzése és vizualizációja előrejelzések készítésére.
- Elemzés és javaslatok kidolgozása
- A kapott eredmények alapján trendek, kockázatok és lehetőségek azonosítása.
- Javaslatok a stratégiai döntéshozatal támogatására az előrejelzések figyelembevételével.
- További lépések meghatározása
- Az MI-technológia szervezeten belüli integrálásának lehetőségei.
Célcsoport
Pénzügyi és kontrolling szakemberek, akik stratégiai szinten kezelik a beszerzést és az árképzést.
Vállalatvezetők, akik gyors és pontos piaci információkra építve szeretnék döntéseiket megalapozni.
Adatlap
- Szolgáltatástípus: tanácsadás, demonstráció
- Jelenlét: személyes / online
- Helyszín: 1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/c
- A szolgáltatás időtartama: 4 óra (1 alkalom)
- Résztvevők száma: 5-10 fő
- Szolgáltatás értéke: 40 000 Ft/óra
- Kapcsolattartó adatai: Tarcsi Ádám elérhetősége: (ade@inf.elte.hu)
Közadat további felhasználása
Üzleti kihívás
A közfeladatot ellátó szervek birtokában lévő nemzeti adatvagyon kiaknázásában rejlő üzleti és tudományos értékteremtés lehetősége előtt számos akadály tornyosul. A megfelelő minőségű és tisztaságú adatokhoz való hozzáférés, a különböző nyilvántartásokban lévő adatok – akár személyes adatokon alapuló – összekapcsolása
és ezek adatelemezhetősége sokáig csak nehezen, vagy egyáltalán nem volt elérhető az Igénylők számára.
A változást a Nemzeti Adatvagyon Ügynökség Kft. szolgáltatásai jelentik.
A szolgáltatás leírása
A szolgáltatás keretében a NAVÜ támogatja az Igénylő üzleti értékteremtésének, döntésének adatokkal való kiszolgálását. Ennek keretében a NAVÜ az alábbi főbb tevékenységek elvégzését vállalja ahhoz, hogy az Igénylő egy megalapozott, akár személyes adatok összekapcsolásán alapuló interdiszciplináris adatelemzés megrendelésével megalapozott üzleti döntést hozhasson céljai elérése érdekében.
- Az elemzési igény megfogalmazásában, pontosításában való közreműködés.
- Hivatalos igénybenyújtás folyamatának szakmai támogatása.
- Az elemzési igénnyel érintett adatkészletek felkutatása, a közfeladatot ellátó szervek, mint adatgazdák megkeresése és bevonása az igény kiszolgálhatóságának vizsgálatába, az általuk vezetett nyilvántartásokból igényelt adatok meghatározásába.
- Az igény teljesíthetőségének alátámasztásaként megvalósíthatósági tanulmány készítése.
Az adathasznosítási megvalósíthatósági tanulmány tartalmazza a konkrét adatelemzés megvalósítására vonatkozó árajánlatot. Az adathasznosítási tanácsadás szolgáltatást az igénylő szervezet a de minimis kerete terhére veheti igénybe.
Jelen szolgáltatás teljesítését követően az Igénylő szerződést köthet a NAVÜ-vel a megvalósítási tanulmányban foglalt adatelemzés teljesítésére.
Célcsoport
A szolgáltatás célcsoportja az adathasznosítás iránt érdeklődő mikro- kis és középvállalkozások, közszféra szervei, kutatók.
Adatlap
Szolgáltatástípus: Tanácsadás
Jelenlét: személyes/online
Helyszín: A szolgáltatást igénylő által megjelölt helyszínen/ online
A szolgáltatás időtartama: 12óra (3 alkalom)
Résztvevők száma: Egyeztetés függvénye
Szolgáltatás értéke: 43.000 Ft/óra
Kapcsolattartó adatai: Orosz Imre tel.: 06 30 357 16 48 e-mail cím: orosz.imre@navu.hu
Általános adatvédelmi rendelet (GDPR) tanácsadás kkv-k számára
Üzleti kihívás
Az Általános adatvédelmi rendelet (GDPR) által előírt követelményeknek minden vállalkozásnak meg kell felelnie. A GDPR tanácsadással támogatjuk a mikro-, kis- és középvállalkozásokat abban, hogy teljes mértékben megfeleljenek az Európai Unió által előírt adatvédelmi rendelkezéseknek és az adatvédelmi jogszabályoknak. A tanácsadással biztosítjuk az adatvédelmi rendeletnek való megfelelést, továbbá elősegítjük az adatkezelési folyamatok hatékonyabbá tételét, ezáltal a vállalkozások biztonságosabb üzletmenetet tudnak kialakítani. A tanácsadók segítenek a vállalkozásoknak a követelmények megértésében és betartásában, valamint a megfelelő adatvédelmi kultúra kialakításában a szervezetben.
A szolgáltatás leírása, folyamata
A szolgáltatás konkrét tartalma a vállalkozás jellegétől, igényeitől és digitalizáltsági szintjétől függően változhat. Az alábbi általános témák kerülhetnek érintésre a konzultáció során:
- Helyzetelemzés: Az első lépés a vállalkozás aktuális helyzetének értékelése. A tanácsadók segítenek felmérni, hogy milyen adatokat kezelnek, hogyan kezelik azokat, és milyen kockázatokkal járhat ezen adatok használata.
- Tárolt adatok jogainak azonosítása: A vállalkozásoknak azonosítaniuk kell azokat az ügyfeleket és egyéb érintetteket, akiknek az adatait kezelik. Az érintettek jogait és azok gyakorlásának módjait is fel kell tárni és szükség esetén testre kell szabni.
- Adatkezelési irányelvek és szabályzatok kidolgozása: A tanácsadók segítenek a vállalkozásoknak olyan adatkezelési irányelvek és szabályzatok kidolgozásában, amelyek meghatározzák, hogyan kell kezelni az adatokat a GDPR előírásainak megfelelően.
- Jogosultságok és engedélyek kezelése: Az adatok kezeléséhez való jogosultságok és engedélyek kezelése rendkívül fontos. A tanácsadók segíthetnek a vállalkozásoknak a szervezeten belüli és azon kívüli jogosultság hierarchiát kialakítani.
- Adatbiztonság: Az adatbiztonság rendkívül fontos az adatvédelmi rendeletnek való megfeleléshez. A tanácsadóink segítenek a vállalkozásoknak az adatok megfelelő védelmének biztosításában.
Célcsoport
A szolgáltatás célcsoportja a kkv szektoron belül bármely iparág.
Adatlap
- Fókuszterület: Adatok hatékony kezelésének, elemzésének és a modern adat alapú technológiák alkalmazásának támogatása tanácsadással és műhelymunkákkal.
- Szolgáltatástípus: tanácsadási szolgáltatás - konzultáció formájában.
- Jelenlét: személyesen vagy online
- Helyszín: személyesen (Debreceni Egyetem Informatikai Kar, 4028 Debrecen, Kassai út 26.) vagy online
- A szolgáltatás időtartama: 1 – 16 óra
- Résztvevők száma: a kkv igénye alapján egyeztetve
- Szolgáltatás ára: 40.000.- Ft / óra
- A szolgáltatás ütemezése: kkv-val egyeztetve kerül kialakításra
- Szakmai kapcsolattartó: Dr. Tiba Attila